Az oktatás is válságban van Magyarországon, bár a kormányzat erről másként vélekedik; az ország iskoláiban, a pedagógus társadalomban egyaránt romlott a közhangulat, egyre nagyobb az elkeseredés, a kilátástalanság érzete – jelentette ki Hoffmann Rózsa, a KDNP országgyűlési képviselője sajtótájékoztatóján Miskolcon.
A kereszténydemokrata szakpolitikus álláspontja szerint: az oktatásban gyakorlatilag nagyon nehézzé vált a nevelő munka, ami elsősorban a sok, átláthatatlan intézkedésnek, a pénzkivonásnak, a szakma tekintélycsökkenésének köszönhető, ennek eredménye az, hogy a gyerekek „leszokóban vannak a rendszeres tanulásról”, és háttérbe szorultak az olyan értékek, mint a szorgalom, a kötelesség.
Hoffmann Rózsa kifejtette: a nevelés ellehetetlenítésének látványos jele, a jéghegy csúcsa az a sok agresszív cselekmény, amelyek az elmúlt években az oktatási intézményekben előfordultak. Ezért a KDNP programjának kiemelt területe az iskolai nevelő munka és a pedagógusok tekintélyének helyreállítása.
Minden törekvés, ígéret ellenére az iskolai teljesítmények, vagyis a gyerekek tudása romlik, és vélhetően nem azért, mert a mai gyerekek butábbak, hanem az oktatáspolitika utóbbi nyolc évben hozott döntései miatt – mondta a politikus.
Nem lehet a politikai közbeszéd témája a házi feladatok eltörlése, és a gyengébben tanulók évismétlése sem. Az oktatási rendszer tartalomilag szétesett, neves magyar költők, például Petőfi Sándor költészete nem föltétlenül része a tananyagnak – jegyezte meg.
A pedagógus társadalom megbecsüléséről szólva a KDNP szakpolitikusa azt mondta: ez az egész társadalom ügye, rosszkedvű, elfásult, frusztrált pedagógusok nem fognak jókedvű, vidám gyerekeket nevelni.
A KDNP oktatási programjában öt prioritást jelölt meg: a nevelést, a tehetségek fejlesztését, a leszakadás megakadályozását, a szakképzést és a pedagóguspolitikát – mondta végezetül Hoffmann Rózsa.