Több mint nyolcvan pedagógus és más szakember bevonásával elkezdődött a nevelést a középpontba állító új értékrendre épülő közoktatási törvény előkészítése – mondta Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár az I. Nemzeti Tanévnyitón, Hódmezővásárhely főterén. Hozzátette: a kormány arra vállalkozott, hogy rendet és biztonságot teremt az oktatási rendszer egészében, szakít az idegen minták kritikátlan követésével, és helyettük a legnemesebb neveléstörténeti hagyományaink erejére támaszkodva, azokat a mai kor követelményeihez igazítva építi tovább és újra a magyar iskolarendszert.
Az államtitkár ígéretet tett arra: a Nemzeti Erőforrás Minisztériumban mindent megtesznek annak érdekében, hogy még ebben a kormányzati ciklusban teljesítsék a közoktatással kapcsolatos vállalásaikat vagy legalábbis minden területen elindítsák azokat. A politikus szerint erre azért is szükség van, mert az idén a tanévet elkezdő, az óvodától a felsőoktatásig több mint kétmillió diák, szüleik és rokonaik, valamint mintegy kétszázezer pedagógus a szokottnál is magasabb hőfokú várakozással tekint a következő időszak elé.
Hoffman Rózsa beszédében néhány fontos részletet kiemelt a tervezett lépések közül. Ezek egyike szerint az új törvény egyensúlyt teremt majd a diákok, a pedagógusok és a szülők jogai és kötelességei között. A megújuló Nemzeti Alaptanterv kiegészül a tanítás-tanulás közös és kötelező tartalmi elemeivel, a nemzeti és egyetemes műveltség minden magyar gyermek számára biztosított átadásának garanciális feltételével. Az új tantervben a korábbinál hangsúlyosabb szerepet kap a mindennapos testmozgás, az egészségnevelés, a művészeti nevelés és a természettudományok, valamint a XXI. században történő boldoguláshoz szükséges tudáselemek.
A politikus közölte: a minisztérium szakítani kíván a minőségellenes normatív finanszírozással, s amint lehet, át kíván térni a pedagógusok fizetésének és járulékainak központi, költségvetési folyósítására. Kidolgoznak egy a tanárok biztonságát, életszínvonaluk növekedését garantáló életpályamodellt.
A kormány megszünteti az egyházi intézmények hátrányos megkülönböztetését a finanszírozásban és a pályázati rendszerben, s lépéseket tesz a pedagógusképzés megújításáért, valamint a továbbképzési rendszer javításáért.