A tervezett 42 milliárd forint helyett, végül 36 milliárdba került a használatarányos e-útdíj rendszer kiépítése, amely a tavaly július elsejei indulás óta hatékonyan működik – mondta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter. A beruházási összeg magában foglalja az ellenőrzés kiépítését is. Szlovákiában háromszor, Németországban ötször ennyibe került egy kilométerre vetítve a használatarányos útdíj fizetési infrastruktúra kiépítése – tette hozzá a miniszter.
A tavalyi második félévben a tervezett útdíj 75 milliárd forint volt, a beszedett összeg 78 milliárdot tett ki. Idén az első félévben – azaz hétfő estig – eléri a beszedett díj a 79 milliárd forintot - ismertette az adatokat a miniszter.
Seszták Miklós úgy vélte, hogy az útdíj, miután megdrágította a közúti fuvarozást azzal, hogy 2800 forint helyett tízezerért lehet áthaladni az országon, segíti az áruszállítás vasútra terelését. Ehhez azonban az is kell, hogy a vonat ne több nap alatt érjen keresztül az országon – tette hozzá.
Az MTI kérdésére válaszolva nem számszerűsítette az egy év alatt beszedett bírságot, viszont elmondta, hogy jelenleg a kormány előtt van egy bírság engedményi jogszabály, amely lehetővé tenné a bírság egy részének az elengedését.