Hoffmann Rózsa, oktatásért felelős államtitkár jó esélyt lát arra, hogy még ebben a kormányzati ciklusban, 2012-ben vagy 2013-ban elinduljon a pedagóguséletpálya-modell. A kereszténydemokrata politikus hangsúlyozta egyöntetű kormányzati szándék van a pedagógusokat megbecsülő, helyzetüket kiszámíthatóvá, átláthatóvá tevő modell bevezetésére.
Az államtitkár elmondása szerint a pedagógus életpálya-modell bevezetéséhez szükséges finanszírozás biztosíthatóságáról naponta tárgyal a szaktárca vezetőjével.
Jó esély van arra, hogy élesben elinduljon a pedagógus-életpályamodell ebben a kormányzati ciklusban, 2012-ben vagy 2013-ban, felmenő rendszerben – jelentette ki a kereszténydemokrata államtitkár.
Hoffmann Rózsa korábbi észrevételekre úgy reagált: az nem fordulhat elő, hogy egy pályakezdő több fizetést kapjon, mint aki már tíz éve a pályán van. Fontos, hogy a pedagóguspályát biztonságossá tegyék, s ehhez olyan javadalmazást szeretnének rendelni, hogy a pedagógusok biztosak lehessenek abban: meg tudnak élni a fizetésükből, ha ezt a pályát választják – mutatott rá. Megjegyezte: ez nem bérreform, de ilyen elemei is vannak.
Ma a létminimum alatt élnek azok a pedagógusok, akiknek nincs rendszeres kiegészítő jövedelmük – tette hozzá.
A jól kiválasztott, motivált, jól képzett pedagógus a garanciája a jó oktatási rendszernek, s a pedagógus-életpálya nélkül nem képzelhető el a közoktatás megújítása – emelte ki. Hoffmann Rózsa alapvető célnak nevezte az oktatás eredményességének javítását.
A szakpolitikus nagyon fontosnak tartja, hogy a legkiválóbbak kerüljenek a pedagóguspályára. A kétciklusú képzés nem tett jó a pedagógusképzésnek, és az egyszakos tanárképzés sem felel meg a munkaerő-piaci igényeknek.
Az várható, hogy a jövőben erősödik az osztatlan, kétszakos tanárképzés túlsúlya - jelezte.
Az oktatási államtitkár szerint az másodlagos kérdés, hogy a pedagógus-életpályamodell a közoktatási törvény része lesz vagy külön jogszabály. Most, az előkészítő fázisban, szükségesnek tartották külön jogszabályként nevesíteni – jegyezte meg.