Minél előbb létre kell hozni a kistérségi vasúttársaságokat

A magyar vasutat a térségi és települési önkormányzatok együttműködésével kell fejleszteni, mert ez esetbenl nem a privatizációs bevétel a fő cél, hanem az adott térség gazdasági fejlesztése. A KDNP ennek érdekében hétfőn benyújtja módosító javaslatait az új vasúti törvényhez, a kistérségi vasúttársaságok létrehozása érdekében - közölte Molnár Béla, országgyűlési képviselő (KDNP), a Gazdasági Bizottság tagja, Vasúti fejlesztési lehetőségek a MÁV-on kívül címmel tartott csütörtöki sajtótájékoztatóján.

- Ma már nyilvánvaló, nem tartható tovább az a helyzet, hogy Magyarországon csupán egy társaság intézze a vasúti személy- és teherszállítást - közölte Molnár Béla. A képviselő leszögezte: a MÁV esetleges privatizációja és leányvállalatokká alakítása elkerülhetetlen. Látjuk, hogy a MÁV nem képes például a mellékvonalak működését biztosítani. Nem felszámolni kell ezeket, hanem át kell gondolni a tulajdonosi viszonyokat, el kell érni, hogy a helyi mellékvonalak működésébe az önkormányzatok is beleszólhassanak és vétójoggal élhessenek - fejtette ki a politikus. Az önkormányzatok nem pénzzel, hanem ingatlanokkal, szolgáltatásokkal és mukaerővel járulhatnának hozzá a fejlesztésekhez. Hozzátette: a fővonalaknak mindenképpen 100 százalékos állami tulajdonban kell maradniuk. Molnár Béla szerint a pályákat használó vasúti társaságok pályahasználati díját mindenképpen a pályák fejlesztésére kell majd fordítani. 

- Álláspontunk szerint minél előbb meg kell alakítani a térségi vasúttársaságokat - közölte Molnár Béla, majd hozzátette: ezeknek nyereségeseknek kell majd lenniük, amit úgy lehet elérni, hogy a veszteséges részek mellett nyereségeseket is be kell majd tenni ezekbe a társaságokba. Véleménye szerint ezek a társaságok a jelenlegi kaotikus menetrendi állapotokat is jobban meg tudják majd oldani. 

A képviselő szólt  az ún. ROLA forgalom fejlesztéséről is (kamionok szállítása), amely mind környezetvédelmi, mind társadalmi szempontból elengedhetetlen, hiszen ezáltal tehermentesíteni lehetne a kistérségek közúti forgalmát.

Molnár Béla végül leszögezte: a magyar vasutat a térségi és települési önkormányzatok együttműködésével kell fejleszteni, ahol nem a privatizációs bevétel a fő cél, hanem az adott térség gazdasági fejlesztése. A KDNP ennek érdekében hétfőn benyújtja módosító javaslatait az új vasúti törvényhez, a kistérségi vasúttársaságok létrehozása érdekében. 

+

A tájékoztató apropója, hogy folyik az új vasúti törvény vitája, szerdán ötpárti egyeztetés is volt az ügyben, míg hétfőn elkezdődik az új jogszabály általános vitája. 

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!