<p>kdnp.hu </p><p>Forrás: index.hu</p><p> </p>
Újabb, a jogállami normákat megkérdőjelező állomásához érkezett a Fővárosi Önkormányzat tengernyi pénzt felemésztő, soha meg nem térülő metróberuházása. A jelek szerint a fővárosban szobrot állítani nem, de százmilliárdokba kerülő metrót nyugodtan lehet építeni engedély nélkül is.
Az Index úgy tudja, hogy újra elindult a 10 napja leállított fúrópajzs a Gellért térnél, anélkül, hogy a kivitelező cég megkapta volna a hatóság jóváhagyását. A DBR Metró Projektigazgatóság az Index érdeklődésére elismerte a DBR Metró Projektigazgatóság, hogy valóban, a hatóság felszólítása ellenére a szükséges bányakapitánysági jóváhagyás nélkül a BAMCO konzorcium újraindította hétfő este 10 óra körül a déli alagútépítő pajzsot és kedd délelőtt behatolt vele arra a területre, ahol a majdani átkötő alagútnak kell elkészülnie.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság levélben bejelentette a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak a jogszerűtlen magatartást, kérve, hogy az ellen a szükséges intézkedéseket soron kívül tegye meg. Az Index keresi a hatóságot, hogy milyen lépést tervez.
A fúrópajzsoknak a hatósági jóváhagyásig állni kellene, a hatóságnak pedig két hónapja van az engedély kiadására. A Fővám téri állomás építésének csúszása miatt a pajzsok várhatóan a Duna alatt is állnak 2-4 hónapot. A két leállás között az a hatalmas különbség, hogy a Gellért téri leállás miatt a BAMCO-nak nem jár álláspénz, hiszen ő nem építette meg a felfüggesztést okozó átkötő alagutat, a Duna alatti állás után viszont költségtérítést kap, ami becslés szerint elérheti akár az egymilliárd forintot is. A kivitelezőnek az az érdeke, hogy a fúrópajzs ne álljon meg a Gellért téren, hanem menjen be a Duna alá, és közelítse meg a Fővám teret. Ha ott áll meg ugyanis a pajzs, akkor az alagútépítő költségtérítést, azaz álláspénzt követelhet a BKV-tól. Minél hamarabb ér oda, annál többet – írja a hírportál.