Forrás: MTI
A 2007-2013 közötti európai uniós tervezési időszakban 26,8 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült a magyar logisztikai ipar; ennek köszönhetően optimális esetben – átlagos támogatási intenzitás mellett – összesen 67 milliárd forint értékben valósulhatnak meg fejlesztések – közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) az MTI-vel.
A szövetség tagjai az elmúlt 7 évben összesen 9,7 milliárd forint uniós támogatást nyertek el, ami a logisztikai szolgáltató központok által megvalósított fejlesztések átlag 40 százalékát fedezte.
A fejlesztési források hasznosulását jól mutatja, hogy a Világbank kétévente készülő, logisztikai teljesítményről szóló rangsorában – amelyben Németország az első – Magyarország nagyot lépett előre: az idén a 40. helyről a 33. helyre került. A nemzetközi tranzit szállítási útvonalak, és az útvonalakat kiszolgáló logisztikai csomópontok között éles nemzetközi verseny folyik, ezért fontos kérdés, hogy milyen helyezést tudhat magáénak egy ország a listán. Amennyiben jók az infrastrukturális adottságok, az adópolitika, és az intézményi rendszer is segít, akkor az adott országon keresztül mennek a nemzetközi szállítási útvonalak, ellenkező esetben a fuvarozók kikerülik.
Az MLSZKSZ szerint ahhoz, hogy Magyarország megtartsa elért helyezését, vagy javítani tudjon rajta, feltétlenül szükségesek a logisztikai pályázatokon elnyerhető többletforrások. A korábbi gyakorlati tapasztalatok alapján azonban korszerűsíteni kell a pályázati rendszert.