Forrás: napi.hu
A reklámtörvénnyel kapcsolatban az internetes tartalomszolgáltatók adókötelezettségére vonatkozóan további szabályozási feladatok lesznek, mert ezek a világcégek nem veszik ki a részüket a hazai közteherviselésből – nyilatkozta L. Simon László, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára a Napi Gazdaságnak.
Az államtitkár a lap keddi számában publikált interjúban elmondta, hogy a reklámadóból várható nyolcmilliárdos összeg nem kap külön címkét, hanem közvetlenül az államkasszába folyik. Hozzátette: a reklámadó azért lett forgalmi típusú elvonás, mert a tapasztalatok azt mutatták, hogy az érintett vállalatok ügyesen tüntetik el a tényleges profitot. „Azt gondoljuk, hogy nehezíti az adóelkerülést, ha az elvonás a bevételi oldalt célozza meg”.
„A jogszabály tartalma mögött nincs, és nem is volt olyan kormányzati szándék, amely az említett kereskedelmi csatorna ellen irányulna” – reagált annak felidézésére, hogy a reklámadó terheinek 40 százaléka az RTL Klubot sújtja. Hozzátette, „a cég egyébként évről évre komoly nyereséget ér el, nem valószínű, hogy néhány milliárd forintos elvonástól egyszeriben padlót fognának”.
A médiaügynökségek bónuszrendszerének átalakításáról jelenleg nincs előkészítési fázisban lévő anyag, azonban a szisztéma átalakítása indokolt lenne – mondta L. Simon László. Hozzátette: a visszajuttatott reklámpénzek rendbetétele bonyolult kérdés, és azzal is tisztában vannak, hogy a piac megbolygatása érdeksérelmeket okozhat az érintett szereplők körében.