Forrás: MTI
Közzétették a Fokozatváltás a felsőoktatásban elnevezésű stratégiát szerdán a kormany.hu oldalon. A 94 oldalas, legújabb változathoz hat területet érintő akciótervet is kapcsoltak.
Az oktatás-képzés területén fontosnak tartják, hogy kialakuljanak az intézmények közötti oktatási és kutatási együttműködések. Kiemelték, hogy közös képzéseket kell indítani, meg kell erősíteni a meghatározó intézmények mentori szerepét, a hallgatók gyorsabb fejlődését segítő hálózatok kialakítását.
Kitértek arra, hogy a megújított képzési szerkezettel összhangban tartalmi és szerkezeti szempontból is megújulnak a képzési és kimeneti követelmények. Fontosnak nevezték a felsőoktatási képzési kimenetek közötti átjárhatóságot és a kimeneti alternatívák növelését.
Hangsúlyozták, át kell alakítani a doktori képzés rendszerét és az ösztönzés módjait. A személyes kiválóság növelése érdekében be kell vezetni az oktatók és a kutatók teljesítményközpontú, transzparens előmeneteli rendszerét, mérni kell az oktatói-kutatói teljesítményt, és meg kell teremteni a versenyképes bérezést.
A teljesítményelv alapján újraértelmeznék a minőségbiztosítás és az akkreditációs bizottság szerepét, és növelnék a hallgatókkal szembeni bemeneti és kimeneti minőségi követelményeket. Átstrukturálnák a képzési programokat, hogy mindenki a képességeinek és lehetőségeinek megfelelő, a munkaerőpiacon értékes tudásra tegyen szert.