A pedagógusok nagy többsége várta a minősítési rendszer elindulását

Forrás: MTI

A pedagógusok nagy többsége nemcsak elfogadta, de határozottan várta a minősítési rendszer elindulását – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) az Oktatási Hivatal adataira hivatkozva az MTI-vel.

Tíz nappal az egyszerűsített eljárás elindulását követően az első körben magasabb kategóriába lépésre jogosult 25 761 pedagógusból már 8065 regisztrált és el is kezdte a kért dokumentumok elkészítését – írta a minisztérium köznevelési államtitkársága a közleményben.

Kiemelték: a kormány a köznevelés megújítása során az előmeneteli rendszer kidolgozásával a hivatás jelentőségével arányos, tisztességes és értékálló bérrendszert, valamint a nagyobb szakmai teljesítményt elismerő, kiszámítható életutat biztosított a pályán lévők és a jövőben pályára lépők számára.

A béremelés első két lépése már megtörtént, a további ütemezést egészen 2017-ig belátható módon jogszabályok rögzítik. A bérek minőségalapú differenciálását, a nagyobb szakmai teljesítmény elismerését szolgálja az a minősítési rendszer, amely a pedagógiai portfóliók feltöltésével a napokban megindult – mutattak rá.

Kifejtették: a pedagógusminősítési rendszer bevezetésénél a tárca elsődleges szempontként fogalmazta meg a fokozatosságot, és minden érintett szereplőnek elegendő időt biztosít a felkészülésre. Első körben azok a pedagógusok tölthetik fel e-portfóliójukat, akik 14 éves szakmai gyakorlatuk során szakvizsgát szereztek, ez által munkájukat magasabb színvonalon látták el.

Más hivatásokhoz, értelmiségi foglalkozásokhoz hasonlóan az új rendszer „az egyenkategóriából” kilépve nemcsak a pályán töltött időt, hanem a folyamatos szakmai fejlődést, a minőségi munkát díjazza – olvasható az Emmi közleményében.

Hétfőn a szocialista Kunhalmi Ágnes arról beszélt sajtótájékoztatóján: megalázónak tartják a pedagógusok minősítési rendszerét, elsősorban azt, hogy mindenkit egy kategóriába soroltak be, és a tanároknak 80-100 oldalas portfóliót kell készíteniük április végéig ahhoz, hogy magasabb fizetési kategóriába sorolják őket. Szerinte ez alapján nem lehet megítélni a tanárok teljesítményét.

Hoffmann Rózsa kedden, sajtótájékoztatón azt mondta: ahhoz, hogy a pedagógusok társadalmi megbecsülése növekedjen, számos eszközre van szükség. Ilyen a béremelés, de emellett fontos az is, hogy merjék vállalni: külső, objektív mérce alapján lépnek előre a pályán. A végső minősítésük óralátogatással és egyéb szempontokkal is kiegészül majd. Azoknak a tanároknak az előrelépését szeretnék segíteni, akik már sok mindent bizonyítottak a pályán.

A bojkottnak nem örülnek, értelmetlennek tartják – jegyezte meg, hozzátéve: eddig csak közalkalmazotti bértábla volt, és nem voltak pedagógus fokozatok. „Egyenlőségjel volt a tanárok között, és nem volt objektív mérce” – rögzítette azzal kapcsolatban, hogy mintegy ötven pedagógus jelezte: tiltakozásuk jeléül nem töltik fel a pedagógus II. fokozatba lépés feltételéül szabott portfólióikat. A tiltakozók úgy vélik, „a pedagógus I-ben való maradásuk a jelenlegi minősítési rendszer szégyene, olyan rendszeré, amelyet nem kívánnak portfólióikkal legitimálni”.

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!