Alapvető cél a diákok matematika- és természettudományos eredményeinek javulása

A diákok matematika- és természettudományos eredményeinek javulása alapvető az ország jövője szempontjából – hangoztatta a köznevelési államtitkár a természettudományos tárgyakat népszerűsítő Geomatech programindító rendezvényén, Budapesten. Hoffmann Rózsa kiemelte: feladatuk és felelősségük, hogy olyan intézkedéseket hozzanak, amelyek lehetővé teszik, hogy minden gyermek a lehető legsikeresebben folytassa tanulmányait.

Ahhoz, hogy jól tanuljon egy diák, alapvető feltétel, hogy szeresse is, amit tanul – mutatott rá az államtitkár, aki szerint a jó tanulmányi eredmények alapja a jó matematikatudás. Enélkül a természettudományok ismerete, elsajátítása is nehéz – jegyezte meg.

Az államtitkár hangsúlyozta, ahhoz, hogy versenyképes legyen Magyarország, ipara és az innováció is fejlődjön, szükséges, hogy az iskolákban a matematika- és a természettudományos oktatás eredményessége javuljon. Ezért minden olyan eszközt támogatni kell, amely ezt a célt szolgálja – szögezte le. Kitért arra is, hogy nemzetközi felmérések szerint e területen a diákok eredményei 2000 óta stagnálnak vagy romlanak. Ez annál inkább fájdalmas, mert az 1980-as években még a magyar diákok eredményei az élvonalban voltak – mondta.

Hoffmann Rózsa szólt arról is, hogy zajlik a természettudományos laboratóriumok kialakítása, amelyre jelentős forrásokat tudtak biztosítani a Széchenyi-terv keretében. Elmondta: a mostani program előnye a tananyagfejlesztés mellett többek között, hogy tanár- és továbbképzéseket is kínál ezres nagyságrendben.

Csépe Valéria, a Magyar Tudományos Akadémia főtitkárhelyettese arról beszélt, hogy Magyarország nagyhatalom a matematika területén, és a világ élvonalába tartoznak a fiatal tehetségek is. Köztük és a lemaradók között azonban óriási a különbség – jegyezte meg. A PISA-felmérés romló eredményeire utalva azt mondta: nem sokkolni kell, hanem a helyzetet megoldani. A főtitkárhelyettes rámutatott: a tartalmi megújulás keretei megvannak, a mostani program ehhez egyfajta eszközt kínál.

A rendezvényre összeállított tájékoztató szerint a projekt legfontosabb célja, hogy olyan korszerű, nemzetközi módszertanokon alapuló oktatási anyagokat hozzanak létre, amelyek segítségével a közoktatásban részt vevő diákok a matematika és a természettudományos tantárgyakat megszeretik, tanulásuk során motiváltabbak lesznek és így mérhetően javul az e területeken nyújtott teljesítményük.

A Budapesti Kommunikációs Főiskola közreműködésével kidolgozott Geomatech projekt keretében az oktatás hatékonyságát javító, az órák élményszerűségét növelő digitális tananyagegységek aktívan hozzájárulhatnak majd ahhoz, hogy a diákok a jövőben nemzetközi összehasonlításban is javuló teszteredményeket mutassanak fel – írták.

A projektben dolgozó magyar és külföldi szakemberek a korszerű, nemzetközi kutatási módszertanokon alapuló, digitális tananyagokat a világ egyik legismertebb, mintegy 20 millió ember által használt, matematikai-természettudományos szoftvere, a GeoGebra segítségével jelenítik meg. A projekt keretében a tananyagok oktatásban való alkalmazására több ezer általános iskolai és középiskolai pedagógust terveznek kiképezni, továbbá az elkészült oktatási anyagokhoz ingyenes online hozzáférést biztosítanak valamennyi érdeklődő számára.

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!