Országgyűlés: Áder közbeszólt!

Ismét „csak” kétnapos üléssel folytatja munkáját a Tisztelt Ház, és „csak”  kéttucatnyi törvény, országgyűlési határozat piheg az asztalán.  Zárószavazások. Megkülönböztetett figyelem, zaj, üdvözlés és háborgás kísérte és kíséri a regisztrációt. Új földtörvény a láthatáron. Íme, a részletes menetrend.

kdnp.hu – Bartha Szabó József

Zárószavazások

Hétfőn, mindjárt a kezdet kezdetén döntenek a bírák nyugdíjkorhatárával kapcsolatos alaptörvény módosításáról (szövege: PDF) és a kapcsolódó igazságügyi tárgyú törvények (szövege: PDF) visszavonásáról. A kormány engedve a hazai és nemzetközi „biztatásnak” átdolgozza őket. Tekintettel arra, hogy mindkettő túljutott már a részletes vitán, végszavazásra várt, a házszabály 103. § (1) bekezdése alapján az Országgyűlés hozzájárulása szükséges az előterjesztések visszavonásáról.

+

Újra tárgyalják a köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2012. szeptember 29-i ülésnapján elfogadott, a településfejlesztéssel, a településrendezéssel és az építésüggyel összefüggő egyes törvények módosítását. Áder János tartalmi szempontból kifogásolta a parlamenti többség által szeptember 24-én elfogadott, a településfejlesztéssel –rendezéssel és az építésüggyel összefüggő törvények módosításának azon részét, amely felhatalmazást adott a miniszternek arra, hogy a települési önkormányzat helyi parkolási rendjét megalapozó szakmai, eljárási szabályokat és az ezzel kapcsolatos bevétel felhasználásának szabályait rendelettel állapítsa meg. Az államfő arra hívta fel a T. Ház figyelmét, hogy az önkormányzati törvény a helyhatóságok feladataként állapítja meg a parkolás rendjével összefüggő kérdések rendezését, és nem adnak felhatalmazást a miniszternek a bevételek felhasználására vonatkozó szabályok megállapítására.

Pintér Sándor belügyminiszter egyszerű megoldást szorgalmaz: módosító indítványa törölni javasolja szőrösről-bőröstől  a törvényből a kifogásolt passzust. Elfogadása aligha kétséges. (A köztársasági elnöknek aláírásra megküldött törvény: szövege: PDF. A köztársasági elnök megfontolásra visszaküldő levele: szövege: PDF . Módosító javaslat: <span '="">szövege: PDF.)

+

Zárószavazáshoz érkezik az Európai Unió tagállamaival folytatott bűnügyi együttműködésről szóló törvényjavaslat. Elfogadásával az Európai Unió tagállamaival folytatott bűnügyi jogsegélyforgalom felgyorsulása, a bűncselekmények felderítésének hatékonyabbá válása és ennek eredményeként az ilyen irányú megkereséseket igénylő hazai büntetőeljárások gyorsabb befejezése várható.

Az előzetes letartóztatás alternatívájaként felügyeleti intézkedéseket elrendelő határozatok kölcsönös elismerését előíró rendelkezések valamely tagállamban lakóhellyel rendelkező, de egy másik tagállamban büntetőeljárás alatt álló személy vonatkozásában azt kívánják elérni, hogy ez a személy a tárgyalás előtti időszakban a lakóhelye szerinti tagállam hatóságainak felügyelete alatt álljon. E szabályok lehetővé teszik, hogy egy másik tagállamban büntetőeljárás alatt álló személlyel szemben elrendelt bizonyos kötelezettségek vagy tiltások Magyarországon is, illetve a magyar büntetőeljárás során elrendelt ilyen intézkedések egy másik tagállamban is végrehajthatók legyenek.

A joghatósági összeütközések kiküszöbölése érdekében a törvényjavaslat két új eljárás bevezetésével – információcsere és konzultációs eljárás – lehetővé teszi a tagállamok közötti közvetlen, gyors és folyamatos párbeszédet arra vonatkozóan, hogy ugyanazon cselekmény miatt folyik-e párhuzamosan büntetőeljárás egy másik tagállamban. Ez az intézményesített párbeszéd lehetővé teszi, hogy a büntetőjogi felelősségre vonás végül abban a tagállamban történjen, ahol az a leghatékonyabb, legeredményesebb lehet.

A más tagállamokban hozott szabadságvesztés büntetést vagy szabadságelvonással járó intézkedést tartalmazó ítéletek kölcsönös elismerését és végrehajtását előíró szabályok azt célozzák, hogy javuljon az elítélt személy társadalmi beilleszkedésének esélye, elsősorban azáltal, hogy az elítélt az állampolgársága, a lakóhelye vagy egyéb szoros kapcsolata – családi, kulturális, gazdasági – szerinti tagállamban töltse a szabadságvesztés büntetés időtartamát.

A felfüggesztett büntetésekkel, próbára bocsátásokkal, alternatív szankciókkal és a feltételes szabadságra bocsátással kapcsolatos határozatok kölcsönös elismerésének és felügyeletének célja az, hogy megkönnyítse az elítélt számára a társadalmi beilleszkedést azáltal, hogy lehetővé teszi számukra a családi, nyelvi, kulturális és egyéb kapcsolatok megőrzését. A szabályozás hozzájárul a próbaidő alatti magatartási szabályok és alternatív szankciók betartásának ellenőrzéséhez, a bűnismétlés megakadályozása, ezáltal pedig az áldozatok és a lakosság védelmének érdekében.

+

Végszóhoz érkeznek az egészségügy többletforráshoz juttatása érdekében szükséges törvénymódosítások. Ennek értelmében az egészségügyi dolgozók bérfejlesztése és a magasabb szintű ellátás érdekében emelik a cigaretta, a dohány, az alkoholos italok, valamint az LPG-üzemanyagok adómértékét.

Döntenek a 2012-es költségvetés módosításáról, amelynek révén ötmilliárd forintról tizenötmilliárd forintra növekedne az az idei keretösszeg, amekkora értékben az állam ingyenesen átadhat vagyonelemeket az önkormányzatoknak.

Zárószavazáshoz érkezik a Bethlen Gábor Alap 2011. évi tevékenységéről és működéséről szóló beszámoló, miként az új Országos Fogyatékosügyi Program végrehajtására vonatkozó középtávú intézkedési tervben foglalt feladatok megvalósításának időarányos teljesítéséről szóló jelentés, valamint az Állami Számvevőszék 2011. évi szakmai tevékenységéről, és az intézmény működéséről szóló beszámoló.

Zöld utat kaphat a Magyarország Kormánya és a Lett Köztársaság Kormánya között a minősített adatok cseréjéről és kölcsönös védelméről szóló egyezmény kihirdetéséről szóló törvényjavaslat, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa 2011. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló törvényjavaslat, valamint a Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény végrehajtásáról szóló törvényjavaslat is. 

Folyamatban

Napirenden szerepel a postai szolgáltatásokról szóló törvényjavaslat elemzése, hosszú-hosszú bevezető indoklással: „A postai szolgáltatások fejlődése és liberalizációja, az Európai Unió jogának való megfelelés, a mindenki számára elérhető és hozzáférhető, a társadalmi, gazdasági és technikai környezethez igazodó, hatékony egyetemes postai szolgáltatás folyamatossága, valamint a gazdasági- és infrastrukturális szempontból elmaradott térségben élő felhasználók megfelelő minőségű postai szolgáltatásokhoz és az egyetemes postai hálózat igénybevételével ellátható egyéb közszolgáltatásokhoz való hozzáférésének biztosítása érdekében, a postai piac zavartalan és eredményes működésének fenntartásával, figyelembe véve az új technológiák alkalmazásának lehetőségeit, a felhasználók érdekeinek védelmét és a postai piaci résztvevők szükség szerinti együttműködését, jogaik és kötelezettségeik érvényesítését, alkotja  az Országgyűlés a törvényt.”

+

A Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapról, és a szabad nyugdíjpénztár-választás lebonyolításával összefüggő törvények módosításokról szóló javaslat lehetővé teszi, hogy az Alap az eszközeit térítésmentesen az állam tulajdonába adja. Tekintettel arra, hogy az állami vagyon kezeléséért a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. felel, megteremteni annak lehetőségét, hogy bizonyos eszközök egy kézben legyenek – azzal, hogy a végső cél, az államadósság csökkentése, ne sérüljön.

+

Megkülönböztetett figyelem, zaj, üdvözlés és háborgás kísérte és kíséri Magyarország Alaptörvényének második módosítása címet viselő törvényjavaslatot. A Fidesz-KDNP képviselők önálló indítványa. A választójog gyakorlását kérelemre történő névjegyzékbevételhez köti. Indoklása szerint: a választásokon és népszavazásokon való részvétellel kapcsolatos önrendelkezési jog kiteljesítése céljából – lehetővé teszi, hogy a választásokon az ajánlás, a szavazás és a jelöltként indulás lehetőségét, valamint a népszavazáson való szavazás lehetőségét azok számára biztosítsa, akik előre jelzik, hogy e jogukat gyakorolni kívánják. Túl a tízórányi általános vitán, s túl a zajoktól nem mentesebb részletes vitán hétfőn már benyújtott módosító javaslatokról szavaz a Tisztelt Ház.

Különösebb tehetség nélkül is megjósolható: várhatóan az Alkotmányügyi, igazságügyi és ügyrendi bizottság javaslatai kapnak zöld utat. A lényege:

Az Alaptörvény XXIII. cikkében foglalt jogok érvényesítése érdekében kérelmére valamennyi, az Alaptörvény XXIII . cikk (1)-(3) és (7) bekezdése szerinti választót névjegyzékbe kell venni, a választójog a névjegyzékbevételt követően gyakorolható.

A névjegyzékbevételt

– magyarországi lakóhellyel rendelkező választó személyesen vagy a kérelmező azonosítását lehetővé tevő elektronikus úton,

– magyarországi lakóhellyel nem rendelkező választó levélben vagy a kérelmező azonosítását lehetővé tevő elektronikus úton kérelmezheti.

A névjegyzékbevétel a választás vagy népszavazás napját megelőző tizenötödik napig

kérelmezhető.

Az Országgyűlés feloszlása vagy feloszlatása miatti választás kivételével az országgyűlési

képviselők általános választását megelőzően a névjegyzéket ismételten el kell készíteni.

Hatálybalépését követő országos népszavazásokon azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy az országos népszavazás érvényességéhez az országos népszavazáson szavazásra

jogosult választópolgárok több mint felének érvényes szavazata szükséges.

Az MSZP képviselői (Mesterházy Attila, Bárándy Gergely, Molnár Zsolt) által jegyzett módosító indítvány szerint a javaslat alapvetően meg kívánja változtatni a választási eljárási szabályozás rendszerét. Állítják: „Példátlan módon adminisztratív eszközökkel kívánja korlátozni a választójog gyakorlását. Tényszerűen, a ma hatályos törvényi rendelkezésekkel is igazolható, hogy ennek az új jogintézménynek nem lehet más célja, mint az, hogy akadályt gördítsen a választásokon való szabad elhatározáson alapuló részvétel elé.  Ezért a választási eljárási rendszer megváltoztatását a választópolgárok akaratától kell függővé tenni, az erről szóló törvény megerősítéséről ügydöntő népszavazást kell tartani. A népszavazásra bocsátott törvényt a köztársasági elnök csak akkor írja alá, ha azt a népszavazás megerősítette. Az eredményes népszavazás alapján hozott döntés az Országgyűlésre kötelező.”

Az LMP színeiben Karácsony Gergely módosító indítványa is azt szorgalmazza, hogy: „A regisztráció alkotmányos lábát megteremtő javaslat legyen megerősítő népszavazás tárgya.

Az állampolgároknál senki sem hozhat jobb döntést a demokráciában. Ha pedig ez így van, akkor egy ilyen éles vitát eredményező, a választójogot és így az egész politikai berendezkedésünket alapvetően meghatározó kérdésben egyféleképpen tehetünk igazságot: hagyjuk, hogy az emberek maguk, közvetlenül döntsenek róla. A köztársasági elnök a népszavazást az Alaptörvény e módosítása kézhezvételét követően haladéktalanul, a kézhezvételtől számított négy hónapon belüli időpontra tűzze ki. Ha az érvényesen szavazó választópolgárok több mint fele, de legalább az összes választópolgár több mint egynegyede az Alaptörvény e módosítása hatálybalépésére szavaz, akkor aláírhatja az Alaptörvény e módosítását, és elrendeli a hivatalos lapban való kihirdetését.”

A jobbik képviselői (Dúró Dóra, Gaudi-Nagy Tamás, Gyüre Csaba, Staudt Gábor, Bana Tibor, Szávay István, Novák Előd) szerint  a választójog gyakorlását kérelemre történő névjegyzékbevételhez és alapfokú iskolai végzettséghez kell kötni. Indoklásként hangsúlyozzák: „A legfrissebb felmérések szerint az általános iskolából kikerülő fiatalok közel egyharmada funkcionális analfabéta. Ahhoz, hogy valaki felelős döntést tudjon hozni a választások alkalmával arról, hogy kire bízza az ország vezetését, szükség van olyan alapvető információkra, tudásra és tájékozottságra, amelyet az írás-olvasás ismerete nélkül nem lehet megszerezni. Az írástudatlan, képzetlen, szegényebb rétegek választójoga a melegágya annak a csalási gyakorlatnak, miszerint egyes pártok ételért-italért cserébe megvásárolják a szavazataikat, ami teljességgel elfogadhatatlan. Ezért a választójogosultságnak feltétele legyen az alapfokú iskolai végzettség.”

+

Kedden megkezdődik a mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló új jogszabály általános vitája.  Harcra ingerlő témának ígérkezik. A legfontosabb nemzeti vagyonról, a földről rendelkezik. Elsődleges célja a magyar föld védelme, az agrárközéposztály megerősítése, a bel- és külföldi spekulánsok és a zsebszerződésekben résztvevők kiszűrése, valamint a földet megművelni kész és képes mezőgazdasági gazdálkodók földellátásának a biztosítása, a helyben lakó, földműveléssel élethivatásszerűen foglalkozó magyar gazdák helyzetbe preferálása. 

Olyan szabályozásra törekszik, amely érvényesíti a termőföld nemzeti hatáskörben tartásához fűződő érdekeket. A jövőben csak természetes személyek szerezhetik meg a termőföld tulajdonjogát, kizárólag előzetes hatósági engedélyezés után. Elfogadása esetén a földjog első számú alanya a földműves lesz, Magyarországon csak ők birtokolhatnak földet. A törvényjavaslat kiemelt birtokméretként szabályozza a családi gazdaságokhoz tartozó földet, amelynek területe maximum 500 hektár lehet. A tervezet meggátolja a birtokok elaprózódását azzal, hogy nem engedélyezi a családi gazdaságok területéből a földértékesítést, ha azzal a birtokméret 50 hektár alá csökkenne.

Mezőgazdasági alapismeretekhez kötné a termőföldtulajdon szerzését Turi-Kovács Béla, a Fidesz-frakcióban politizáló kisgazda képviselő. A kormánypárti politikus a földtörvényhez már benyújtott módosító javaslatában a földműves fogalmát módosítva kikötné, hogy aki termőföldtulajdont kíván szerezni, de semmilyen mező-, illetve erdőgazdasági szakképesítéssel nem rendelkezik, valamint hároméves termelési gyakorlata sincs, csak abban az esetben juthat termőföldhöz, ha alapfokú vizsgát tett mezőgazdasági alapismeretekből. A Fidesszel szövetséges Kisgazda Polgári Egyesület elnöke a mezőgazdasági alapismeretek oktatását kötelezővé kellene tenné az általános iskolákban. Ez alól csak olyan városokban tenne kivételt, ahol a mezőgazdasági tevékenység nem jellemző, és helyette ipari, kisipari vagy kereskedelmi, szolgáltatási alapismeretek oktatása szerepel a tantervben.

+

Feltehetően csendesebb diskurzust ígér a létfontosságú rendszerek és létesítmények azonosításáról, kijelöléséről és védelméről szóló törvényjavaslat. Közös érdek a célja: Magyarországon is, ugyanúgy, mint az EU többi tagállamában, megteremtse a nemzeti létfontosságú rendszer-védelmet, üzemeltetőit arra ösztönözze, hogy nagyobb figyelmet fordítsanak a biztonságos működésre és a külső veszélyekre.

+

Hangzatos ütközetre számíthat Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény módosítását szorgalmazó részletes vitája is, amely a közös önkormányzati hivatalok alakítására vonatkozó feltételeket kívánja kiegészíteni, annak érdekében, hogy miniszteri jóváhagyás esetén megtagadhassák a közös önkormányzati hivatal létrehozására irányuló kezdeményezés teljesítését.

+

Bár az üléstervben szerepelt, mégsem tartják meg a választási eljárásról szóló törvényjavaslat, sem pedig a házszabályi rendelkezésekről szóló határozati javaslat részletes vitáját. A Fidesz-frakció kérésére halasztják el, a módosító indítványok megfontolásának szándékával indokolják.

Természetesen nem maradnak el viszont a parlament legszínesebb műfajai közé tartozó napirend előtti szólások, miként interpellációk, a kérdések és azonnali kérdések sem. Íme, a részletes menetrend.

Hétfő

Magyarország Alaptörvényének második módosítása, (szövege: PDF.) Az egyes igazságügyi jogviszonyokban alkalmazandó felső korhatárral kapcsolatos törvénymódosításokról (szövege: PDF) szóló törvénymódosításokról. (Döntés a visszavonásukról.)

A Magyarország Kormánya és a Lett Köztársaság Kormánya között a minősített adatok cseréjéről és kölcsönös védelméről szóló egyezmény kihirdetéséről szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter. Határozathozatal.)

Az új Országos Fogyatékosügyi Program, valamint a végrehajtására vonatkozó középtávú (2007-2010) intézkedési tervben foglalt feladatok megvalósításának időarányos teljesítéséről szóló jelentés,  (Szövege: PDF. Előterjesztő: Balog Zoltán az emberi erőforrások minisztere.) és annak elfogadásáról szóló határozati javaslat. (Szövege: PDF. Az Ifjúsági, szociális, családügyi és lakhatási bizottság önálló indítvány. Előadója: Tapolczai Gergely, az Ifjúsági, szociális, családügyi és lakhatási bizottság előadója. Határozathozatal.)

A Bethlen Gábor Alap 2011. évi tevékenységéről és működéséről szóló beszámoló elfogadásáról szóló határozati javaslat. (Szövege: PDF. A Nemzeti összetartozás bizottsága önálló indítványa.  Potápi Árpád János, a Nemzeti összetartozás bizottsága elnöke.  Határozathozatal.)

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa 2011. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A Számvevőszéki és költségvetési bizottság önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Ékes József, a Számvevőszéki és költségvetési bizottság előadója. Határozathozatal.)

Az Állami Számvevőszék 2011. évi szakmai tevékenységéről, és az intézmény működéséről szóló beszámoló (Szövege: PDF)  tudomásulvételéről, valamint az Állami Számvevőszék tevékenységét érintő egyes országgyűlési határozatok deregulációs célú hatályon kívül helyezéséről és visszavonásáról. (Szövege: PDF. A Számvevőszéki és költségvetési bizottság önálló indítványa. A napirendi pont előadója: dr. Babák Mihály, a Számvevőszéki és költségvetési bizottság előadója. Zárószavazás.)

Magyarország 2012. évi központi költségvetéséről szóló 2011. évi CLXXXVIII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Hoffmann Pál – KDNP-, Bóka István, Babák Mihály, Ékes József – Fidesz- képviselők önálló indítványa.  A napirendi pont előadója: Hoffmann Pál. Határozathozatal.)

A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény végrehajtásáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: HTML. A napirendi pont előterjesztője: Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Határozathozatal.) 

A postai szolgáltatásokról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter. Szavazás a módosító javaslatokról. A törvényjavaslat egy szakasza sarkalatosnak minősül, ezért elfogadásához a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

Magyarország Alaptörvényének második módosítása címmel törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Lázár János, Szakács Imre, Vitányi István, Csizi Péter – Fidesz-, Vejkey Imre - KDNPképviselők önálló indítványa. A napirendi pontok előadója: Szakács Imre. A törvényjavaslat elfogadásához a képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges. Szavazás a módosító javaslatokról.)

Az Európai Unió tagállamaival folytatott bűnügyi együttműködésről szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter. Zárószavazás. A törvényjavaslat egyes szakaszai sarkalatosnak minősülnek, ezért elfogadásukhoz a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

A Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapról, és a szabad nyugdíjpénztár-választás lebonyolításával összefüggő egyes törvénymódosításokról szóló 2010. évi CLIV. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Lázár János, Román István Fidesz-képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Román István. Szavazás a módosító javaslatokról.)

A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Dr. Navracsics Tibor, Szabó Erika Fidesz-képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: dr. Szabó Erika. Szavazás a módosító javaslatokról.)

Az egészségügy többletforráshoz juttatása érdekében szükséges törvénymódosításokról, valamint egyéb törvények módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Határozathozatal.) 

A köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2012. szeptember 29-i ülésnapján elfogadott, a településfejlesztéssel, a településrendezéssel és az építésüggyel összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvény. (A köztársasági elnöknek aláírásra megküldött törvény: szövege: PDF. A köztársasági elnök megfontolásra visszaküldő levele: szövege: PDF . Módosító javaslat: <span '="">szövege: PDF.  Záróvita és zárószavazás.)

Az afganisztáni Nemzetközi Biztonsági Közreműködő Erők (ISAF) műveleteiben történő magyar katonai szerepvállalásról szóló egyes kormányhatározatok módosításáról szóló jelentés, (szövege: PDF. A napirendi pont előadója: Hende Csaba honvédelmi miniszter.), – majd elfogadásáról szóló határozati javaslat. (Szövege: PDF. A Honvédelmi és rendészeti bizottság önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Csampa Zsolt, a Honvédelmi és rendészeti bizottság alelnöke. Együttes általános vita a lezárásig.)

Az Országgyűlésnek a Volánbusz Zrt. 2003-ban megalkotott reorganizációs programja végrehajtásának körülményeit vizsgáló bizottsága vizsgálatának eredményéről szóló jelentés (szövege: PDF. A VOLÁNBUSZ Zrt. 2003-ban megalkotott reorganizációs programja végrehajtásának körülményeit vizsgáló bizottság önálló indítványa.), – majd elfogadásáról szóló határozati javaslat. (A Gazdasági és informatikai bizottság önálló indítványa. Együttes általános vita a lezárásig.)

Az elektronikus hírközléssel és a digitális átállással összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Rogán Antal, Menczer Erzsébet, Cser-Palkovics András Fidesz-képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Cser-Palkovics András. Részletes vita.) 

Kedd

A mező- és erdőgazdasági földek forgalmáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter. Az általános vita megkezdése.)

A szakmaközi szervezetekről és az agrárpiaci szabályozás egyes kérdéseiről szóló 2012. évi CXXVIII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Pócs János Fidesz- képviselő önálló indítványa. Általános vita a lezárásig.)

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Lázár János, Nagy Csaba Fidesz-képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Nagy Csaba. Részletes vita. A törvényjavaslat egy szakasza sarkalatosnak minősül, ezért elfogadásához a jelen lévő országgyűlési képviselők kétharmadának „igen” szavazata szükséges.)

A létfontosságú rendszerek és létesítmények azonosításáról, kijelöléséről és védelméről szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Pintér Sándor belügyminiszter. Részletes vita.)

A Schengeni Információs Rendszer második generációja keretében történő információcseréről, továbbá egyes rendészeti tárgyú törvények ezzel, valamint a Magyary Egyszerűsítési Programmal összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Pintér Sándor belügyminiszter. Részletes vita. A törvényjavaslat egyes szakaszai az sarkalatosnak minősülnek ezért elfogadásukhoz a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.) 

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!