Országgyűlés: erősödő törvényalkotói kedv, durvuló ütközetek

Az ünnepeket követően újra három mozgalmas napot köszönt az Országgyűlés. A hétfői végszavazások jóvoltából féltucatnyi indítvány is zöld utat kaphat. A keddi nap leghangosabb „párbeszédének” „Kit terhel a felelősség, - az államadósságról és annak okairól?” címet viselő politika vita ígérkezik. Szerdán újra a választási eljárásról szóló törvényjavaslat kerülhet a célkeresztbe. Íme, a tervezett menetrend.

kdnp.hu – Bartha Szabó József

Zárószavazások

Döntenek – többek között – Az egyes házszabályi rendelkezésekről szóló 46/1994. (IX. 30.) OGY határozat módosítása lehetővé teszi a központi költségvetés időrendjének– törvényi keretek közötti – megváltoztatatását. Célja, hogy az egyes házszabályi rendelkezésekről szóló országgyűlési határozat rendelkezései összhangban legyenek a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény már hatályba lépett rendelkezéseivel.

Indoklása szerint előfordulhat ugyanis olyan helyzet, hogy a költségvetés fejezetek bevételi és kiadási főösszegét megállapító határozat elfogadását követően a parlamenti eljárás következően a kormánynak olyan nemzetközi kötelezettségei keletkeznek, amelyeket köteles átvezetni a költségvetési törvényjavaslaton is. Ilyen kivételes esetben a kormány akár a főösszegek kiigazítását tartalmazó módosító javaslatot is benyújthat az Országgyűlés elé. Ám, csak abban az esetben lenne előterjeszthető, ha nemzetközi szervezettel megkötésre kerülő szerződés alapján az feltétlenül szükséges, továbbá, ha az Alkotmánybíróság, az Európai Unió Bírósága, illetve más bíróság vagy jogalkalmazó szerv döntése alapján az állam által teljesítendő olyan mértékű fizetési kötelezettség keletkezik, melyre a megállapított kiadási főösszegek nem biztosítanak kellő fedezetet.

Az Országgyűlés július 12-én fogadta el a jövő évi költségvetés főszámait. A büdzsé módosító javaslatainak szavazását szeptember 17-re tervezték, ám  azóta kiderült: túl korainak bizonyult.

+

Zöld utat kaphat a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény módosításáról szóló javaslat. Címében hordozza a célját. Ennek érdekében pontosítja a kiemelt jelentőségű beruházásokkal összefüggő hatósági eljárások gyorsítása érdekében, a fővárosi és megyei kormányhivatalokat vezető kormánymegbízottak kijelölésére, és a kijelölt kormánymegbízott feladat- és hatáskörére vonatkozó rendelkezéseket.

Egyértelmű kívánja tenni, hogy a kormánymegbízott a kiemelt jelentőségű ügyben eljáró valamennyi hatóság, illetve szakhatóság tekintetében gyakorolhassa a kiemelt jelentőségű ügyekkel összefüggő feladatat- és hatásköreit.  Legyen jogosult a soron kívüli feladat elvégzésére, vagy mulasztás pótlására utasítani, az autonóm államigazgatási szerveket is, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a rendvédelmi szervek kivételével.

+

A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény rendelkezései között szerepel, hogy  városi, valamint a kétezer főt meghaladó lakosságszámú települési önkormányzat képviselőtestülete nem tagadhatja meg a közös önkormányzati hivatal létrehozására irányuló megállapodás megkötését, ha azt a vele határos település kezdeményezi. A közös önkormányzati hivatal a részt vevő önkormányzatok számára biztosítja mind az önkormányzati, mind az államigazgatási feladatok ellátását, döntések előkészítését, végrehajtásuk szervezését. A hatékony munkavégzést nehezítheti, ha a közös hivatalhoz tartozó települések nem azonos országgyűlési egyéni választókerülethez tartoznak.

A mostani módosítás lehetővé teszi az érintett önkormányzat számára, hogy a helyi önkormányzatokért felelős miniszter jóváhagyásával megtagadhassa a közös hivatal létrehozására irányuló megállapodás megkötését.

+

Az elektronikus hírközléssel és a digitális átállással összefüggő egyes törvények módosításának célja, hogy az egyetemes elektronikus hírközlési szolgáltatásokkal kapcsolatos, 2012 szeptemberében hatályba lépő hatásköri módosításokhoz kapcsolódóan a szolgáltatók kijelölésének, a szolgáltatások biztosításának és az ebből adódó méltánytalan többletterhek megtérítésének rendjét újraszabályozza. A legfontosabb módosítás az egyetemes szolgáltatók kijelölésével kapcsolatos: a korábbi, szerződéskötésen alapuló rendszert a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke által kibocsátandó rendelet hatáskörébe utalja.

A másik jelentős módosítás az egyetemes szolgáltatások nyújtása miatt felmerülő méltánytalan többletteher finanszírozásával kapcsolatos. Egyrészt megszünteti az Egyetemes Elektronikus Hírközlési Támogatási Kasszát, amely ténylegesen már 2008 óta nem működik, másrészt újra szabályozza a méltánytalan többletteher megállapításának rendjét. A részletes előírásokat ez esetben is az alacsonyabb szintű jogforrások fogják tartalmazni.

Az előfizetők védelme érdekében több pontban is kiigazítja az előfizetői szerződésekre vonatkozó rendelkezéseket, annak érdekében, hogy nagyobb védelmet kapjanak a nem kívánt, tényleges szerződéses akarat nélküli szerződésmódosításokkal szemben.

A digitális átállás lakossági szempontból érzékeny és az érdeklődés középpontjában álló kiemelt állami feladat, hiszen a ma még mintegy 572 ezer háztartás kizárólag a hagyományos, analóg földfelszíni műsorszóró platformon televíziózik, akik elveszíthetik a közszolgálati (és az országos kereskedelmi) televíziók adásaihoz való hozzáférésüket a hagyományos, analóg földfelszíni műsorszórás lekapcsolásával. Ezen háztartások jelentős része a szociálisan leginkább rászorultak közé tartozik, így állami segítség nélkül vélhetően nem, vagy csak nagy áldozatok árán tudná kifizetni a digitális vételhez szükséges eszközöket és szerelést.

Minderre tekintettel a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a műsorterjesztés és a digitális átállás a technológia és versenysemlegesség elvét tiszteletben tartva, egyszeri, vissza nem térítendő állami támogatást nyújt e szociálisan leginkább rászorult rétegnek a közszolgálati médiaszolgáltatások digitális vételének biztosítása érdekében. Ez a támogatás nagyfokú állami gondoskodást jelent és komoly szerepvállalást igényel, melynek során – többek között – szükséges a támogatásra jogosult felhasználók személyes felkeresése és tájékoztatása, avégből, hogy ez utóbbiak dönthessenek arról, hogy kívánnak-e a programban részt venni, illetve milyen módon kívánják igénybe venni az állami támogatást.

Mindezen túlmenően a módosítások az európai uniós irányelveknek való pontosabb megfelelést is szolgálják. 

Folyamatban

A zárószavazások után a Nemzeti Adó- és Vámhivatalról (NAV) szóló törvény módosítását vitatja meg a Ház, a kabinet ebben arra adna lehetőséget, hogy adó- és vámhatósági feladatokat is ellátó főigazgatóság jöjjön létre a NAV-nál.

Következhet annak a kormányjavaslatnak a megtárgyalása, amely létrehozná a pénzügyi jogok biztosának intézményét. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter előterjesztése szerint a fogyasztóvédelmi feladatokat ellátó ombudsmanhoz a pénzügyi szervezetek eljárásaival kapcsolatban fordulhatnak az ügyfelek.

Részletes vitához érkezik a stratégiai földgáztározók állami tulajdonba kerüléséről, valamint Rogán Antal Fidesz-frakcióvezető előterjesztésről, amely megkönnyítené a legalább 250 ezer euró (nagyjából 70 millió forint) értékben hosszú lejáratú magyar állampapírt vásároló külföldi befektetők letelepedését.

Beszámoltatnák vagyonáról a Költségvetési Tanács elnökét is. A Mentelmi bizottság javaslatának előterjesztője, Rubovszky György, (KDNP)  arra emlékeztet, hogy a Költségvetési Tanács tagjai közül a Magyar Nemzeti Bank elnöke és az Állami Számvevőszék vezetője is köteles nyilatkozni vagyonáról. Indokolt tehát, hogy a Költségvetési Tanács elnöke is, a tagokhoz és a többi magas közjogi tisztségviselőhöz hasonlóan szintén tegyen vagyonnyilatkozatot. 

+

A hétfői ülésnap az adótörvények részletes vitájával zárul. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter által előterjesztett program általános vitájára öt órát szánnak. A „csak” 172 oldalnyi indítvány elolvasása sem könnyed teljesítmény, feltehetően többen nem is vállalkoznak rá, pártállástól függően, bólogatnak, vagy tiltakoznak a hallatán.

A javaslat – többek között - a személyi jövedelemadózás területén egyrészt a szuperbruttósítás 2013. január 1-jétől magvalósuló teljes kivezetésével összefüggésben szükséges változásokat tartalmazza. Ezzel összefüggésben módosításra, illetve pontosításra kerülnek az adóalap és az adóelőleg megállapítására vonatkozó szabályok, azok a feltételek, amelyek fennállása esetén a magánszemély adóbevallási kötelezettségének teljesítésére választhatja az ún. adónyilatkozatot. Majd háromszáz paragrafusa tucatnyi törvényt módosít. Íme, néhány.

Újra fogalmazza a külföldi illetőségek által Magyarországon szerzett jövedelmük terhére érvényesíthető kedvezmények – különösen tekintettel a családi kedvezményre – szabályait.

Az államháztartás egyensúlyát javító különadóról és járadékról szóló törvény javasolt módosítása biztosítja, hogy a hitelintézetek 2013-ban is megtérítsék devizakölcsönök törlesztési árfolyamának rögzítéséről a lakóingatlanok kényszerértékesítésének rendjéről szóló törvény alapján az árfolyamgát rendszerében az állam által 2013-ra átvállalt összeg 50 százalékát. Emellett rögzíti, hogy a pénzügyi szervezeteket 2013-ban is különadó fizetési kötelezettség terheli.

Az adózás rendjéről szóló törvény módosításának egy részét a Magyary Zoltán Egyszerűsítési Program keretében kidolgozott, a lakossági adminisztrációs terhek csökkentésére szolgáló javaslatok alkotják. Ennek keretében az adóhatósági igazolások ügyintézési határideje 8 napról 6 napra mérséklődik. A minősített adózói adatbázisban szereplő adózók esetében, ha azt az adózó kéri, a fizetési könnyítési kérelmek ügyintézési határideje 30 napról 15 napra csökken.

Az adóhatósági igazolás szabályai a korábbinál közérthetőbb formában jelennek meg. A személyi jövedelemadózásban az automatikus fizetési könnyítés értékhatára 150 ezer forintra, a részletek megfizetésére nyitva álló határidő pedig 6 hónapra nő.

Bevezetésre kerül az önellenőrzésre történő adóhatósági felhívás lehetősége. A feltételes adómegállapítás időbeli hatályának kiterjesztésére irányuló eljárás megszűnik, helyét a feltételes adómegállapítás alkalmazhatóságának megállapítására irányuló eljárás veszi át, amely azzal a változással függ össze, hogy a feltételes adómegállapítás hatályát már nem minden, hanem csak a releváns jogszabály- és tényállásváltozás szünteti meg. Megszűnik az elkésett fellebbezés felügyeleti intézkedés iránti kérelemként történő kötelező elbírálása. Az állami adó- és vámhatóság által nyilvántartott köztartozások sok jogcíme és összege lekérdezhetővé válik. Egyértelművé válik, hogy a végrehajtás felfüggesztése a már benyújtott inkasszó hatályára is kiterjed. Egyértelművé válik az eljárási alapelvekből következő azon szabály, amely szerint a már kiadmányozott fizetési könnyítési és mérséklési kérelmek esetén a határozatban szereplő összegekre végrehajtás már nem vezethető. Egyértelművé válik, hogy az általános forgalmi adó rövidebb határidejű visszaigénylésének a ma hatályos szabályok szerint is a bevallásban történő nyilatkozat is feltétele.

A javaslat a biztosításokra vonatkozó személyi jövedelemadó-szabályok újrakodifikálása miatt szükséges számos módosítást tartalmaz.  2013-tól a kockázati biztosítás más személy által fizetett díja adómentes. Kockázatinak az olyan személybiztosítás (élet-, baleset- és betegségbiztosítás) minősül, amelynek sem lejárati szolgáltatása, sem visszavásárlási értéke nincs. A kockázati biztosításnak nem minősülő biztosítások (ilyenek a megtakarítási típusú biztosítások, melyeknél biztosítási esemény bekövetkezte nélkül is lehetőség van pénzkivonásra, vagy a biztosító lejáratkor teljesít kifizetést) más személy (pl. kifizető) által fizetett díja ugyanakkor – a díjfizetés időpontjában – adóköteles.

A javaslat pontosítja a biztosításból származó kamatjövedelem megállapításának szabályát, továbbá újrafogalmazza a biztosításból származó kamatjövedelem kedvezményes adózásának szabályát is. Új fogalmakat (életbiztosítás, betegségbiztosítás, balesetbiztosítás, járadékbiztosítás, nyugdíjbiztosítás stb.) épít a törvénybe. A módosításokra elsősorban az adózói visszajelzések során felmerült szövegpontosítások okán kerül sor.

A jövedéki adóról és a jövedéki termékek módosításának különös szabályairól szóló törvény módosításai elsősorban az adminisztráció egyszerűsítését, a gazdálkodói terhek és a visszaélési lehetőségek csökkentését szolgálják.

A biztosítási adóról szóló törvény korrekciója főképp a megszűnő tűzvédelmi hozzájárulás elszámolási, eljárási kérdéseit rendezi.

Az illetéktörvény mentességi, kedvezményi rendszere tovább bővül a túlélő házastárs értékhatár nélküli öröklési illetékmentességének bevezetésével, és az ún. visszlízing-ügyletek határidőtől függetlenül alkalmazható visszterhes vagyonátruházási illeték mentességével.

A járuléktörvényt érintő módosító javaslatok szerint 2013-ban az infláció mértékével emelkedik a nem biztosítottak által fizetendő egészségügyi szolgáltatási járulék összege (havi 6390 forintról 6660 forintra), a központi költségvetés a szolidaritási alapon jogosultak (kiskorúak, nyugdíjasok stb.) egészségügyi ellátásának fedezetére pedig jogosultanként havi 5790 forint járulékot fizet az E.Alapnak.

A számvitelről szóló törvény módosítását a vállalkozásokat terhelő adminisztrációs kötelezettségek csökkentésének igénye, valamint a gyakorlatban felmerült kérdések rendezésének igénye vezérli.

A szerencsejáték szervezéséről szóló törvény módosítása a játékkaszinó koncessziós díj központi költségvetésről szóló törvényben évenként meghatározott díjminimumának és a játékkaszinók egykulcsos adóztatásának bevezetéséhez szükséges kiegészítését is tartalmazza.

+

Kedden a Fidesz kezdeményezésére vitanapot tart az Országgyűlés az államadósságról és annak okairól. A kormány nyilatkozata után a Fidesz-KDNP és az ellenzék is 130-130 percben fejtheti ki a véleményét arról, hogy kit terhel a felelősség az eladósodottságért.

A Komárom és Révkomárom közötti Duna-híd megépítéséről szóló magyar-szlovák megállapodás kihirdetéséről, illetve a csődtörvény módosításáról is tárgyalnak.

Szintén keddi program az a javaslat, amely kiterjesztené a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi) hatáskörét – a jegybank kivételével – minden olyan gazdasági társaságra, amelyben az államnak 25 százaléknál nagyobb részesedése van.

Tárgyalják még az örökségvédelmi és a mozgóképtörvény módosítását, illetve azt, hogy a fővárosi önkormányzaté legyenek a jelenleg kerületek tulajdonában álló alsó rakparti ingatlanok, kikötők.

+

Szerdán elsőként a Gazdasági Versenyhivatal tavalyi tevékenységéről szóló beszámoló lesz napirenden.

Ezután következik az iskolák állami fenntartásába vételét szabályozó törvényjavaslat, eszerint 2013. január 1-jétől a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ foglalkoztatja a pedagógusokat, valamint az oktatói munkát segítő alkalmazottakat. Majd a települések által fenntartott 170 szociális és gyermekvédelmi intézmény államosításáról vitázik az Országgyűlés.

A nap végén – a házszabálytól eltérve – újra megnyílhat a választási eljárási törvény részletes vitája, miután az alkotmányügyi bizottság a héten nagy terjedelmű módosító javaslatot nyújtott be az előterjesztéshez. Eszerint a Magyarországon élők nem kérhetik levélben felvételüket a választói névjegyzékbe, ugyanakkor bárki feliratkozhat otthonról, a települési jegyzők, illetve megbízottaik ugyanis 2013. szeptember 1-je és december 31-e között felkeresik a választásra jogosultakat. A házvezetés azt javasolja, hogy a több mint kétszáz pontból álló módosító javaslatot 4 óra 20 perces időkeretben tárgyalják meg.

+

Természetesen nem maradnak el a parlament legszínesebb műfajai közé tartozó napirend előtti szólások, miként interpellációk, a kérdések és azonnali kérdések sem. Íme, a részletes menetrend.

Hétfő

Az afganisztáni Nemzetközi Biztonsági Közreműködő Erők (ISAF) műveleteiben történő magyar katonai szerepvállalásról szóló egyes kormányhatározatok módosításáról szóló beszámoló elfogadásáról szóló határozati javaslat. (Szövege: PDF. A Honvédelmi és rendészeti bizottság önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Csampa Zsolt, a Honvédelmi és rendészeti bizottság alelnöke. Határozathozatal.)

Az egyes házszabályi rendelkezésekről szóló 46/1994. (IX. 30.) OGY határozat módosításáról szóló határozati javaslat. (Szövege: PDF. Rogán Antal, Gulyás Gergely, Puskás Imre, Fidesz-, Rubovszky György, KDNP-képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Puskás Imre. Határozathozatal.)

Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Lázár János, Nagy Csaba Fidesz-képviselők önálló indítványa. Zárószavazás. A törvényjavaslat egy szakasza sarkalatosnak minősül, ezért elfogadásához a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

A Schengeni Információs Rendszer második generációja keretében történő információcseréről, továbbá egyes rendészeti tárgyú törvények ezzel, valamint a Magyary Egyszerűsítési Programmal összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Pintér Sándor belügyminiszter. Zárószavazás. A törvényjavaslat egyes szakaszai sarkalatosnak minősülnek, ezért elfogadásukhoz a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

A létfontosságú rendszerek és létesítmények azonosításáról, kijelöléséről és védelméről szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Pintér Sándor belügyminiszter. Szavazás a módosító javaslatokról.)

A Magyar Export-Import Bank Részvénytársaságról és a Magyar Exporthitel Biztosító Részvénytársaságról szóló 1994. évi XLII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Szavazás a módosító javaslatokról.)

Az elektronikus hírközléssel és a digitális átállással összefüggő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Rogán Antal, Menczer Erzsébet, dr. Cser-Palkovics András Fidesz-képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: dr. Cser-Palkovics András. Záróvita és zárószavazás.)

A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások megvalósításának gyorsításáról és egyszerűsítéséről szóló 2006. évi LIII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Navracsics Tibor, Szabó Erika Fidesz- képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Szabó Erika.  Zárószavazás. A törvényjavaslat egyes szakaszai sarkalatosnak minősülnek, ezért elfogadásukhoz a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

A MÁV Általános Biztosító Egyesülettel kötött kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződéseken alapuló kártérítési igények érvényesítésével kapcsolatos szabályokról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Általános vita a lezárásig.)

Balog Zoltán Fidesz-képviselő mentelmi ügye. (Szövege: PDF. A napirendi pont előadója: Rubovszky György a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság elnöke. Határozathozatal. A mentelmi jog felfüggesztésére irányuló döntéshez a jelenlévő országgyűlési képviselők kétharmadának igen szavazata szükséges.)

A Nemzeti Adó- és Vámhivatalról szóló 2010. évi CXXII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. (A napirendi pont előterjesztője: Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Általános vita a lezárásig.)

Egyes törvények pénzügyi jogok biztosával összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Általános vita a lezárásig.)

A földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény és a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Lázár János, Bencsik János Fidesz-képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Bencsik János. Részletes vita.)

A harmadik országbeli állampolgárok beutazásáról és tartózkodásáról szóló 2007. évi II. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Rogán Antal, Babák Mihály, Kapus Krisztián Fidesz-képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Rogán Antal.  Részletes vita.)

A Költségvetési Tanács elnöke vagyonnyilatkozat-tételéről szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság önálló indítványa. A napirendi pont előadója: dr. Rubovszky György a Mentelmi, összeférhetetlenségi, fegyelmi és mandátumvizsgáló bizottság elnöke. Részletes vita.)

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Rogán Antal, Puskás Imre Fidesz-képviselők indítványa. Összevont általános és részletes vita.)

Egyes adótörvények és azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Részletes vita.)

Kedd

Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat.  (Szövege: PDF. Rogán Antal, dr. Puskás Imre Fidesz-képviselők indítványa. Szavazás a módosító javaslatokról, majd lehetőleg zárószavazás.)

„Kit terhel a felelősség – az államadósságról és annak okairól?” címmel politikai vita. (Szövege: PDF. Rogán Antal és a támogató Fidesz- képviselők kezdeményezése.) A kormány nyilatkozata 30 perc. A képviselőcsoportok és a független képviselők felszólalására rendelkezésre álló időkerete: 260 perc. Fidesz: 88 perc, KDNP: 42 perc, MSZP: 47 perc, Jobbik: 45 perc, LMP: 30 perc, függetlenek: 8 perc. A kormány viszontválasza 15 perc.)

A Magyarország Kormánya és a Szlovák Köztársaság Kormánya között a két ország közös államhatárán, Komárom és Révkomárom (Komárno) városok közötti közúti híd Duna folyamon történő megépítéséről szóló Megállapodás kihirdetéséről szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter. Általános vita a lezárásig.)

A csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX. törvény és a Bérgarancia Alapról szóló 1994. évi LXVI. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Kósa Lajos Fidesz-képviselő önálló indítványa. Általános vita a lezárásig.)

Az egy magyar vezetésű afganisztáni tartományi újjáépítési csoport létesítéséről és működésének előkészítéséről szóló 2115/2006. (VI.29.) Korm. határozat módosításáról szóló 1406/2012. (IX.28.) Korm. határozatról szóló beszámoló, (Szövege: PDF, a napirendi pont előadója: Hende Csaba honvédelmi miniszter), és annak elfogadásáról szóló határozati javaslat. (Szövege: PDF. A Honvédelmi és rendészeti bizottság önálló indítványa. Előadója: Csampa Zsolt, a Honvédelmi és rendészeti bizottság alelnöke. Együttes általános vita a lezárásig.)

Egyes törvényeknek a kormányzati ellenőrzéssel összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege:PDF. A napirendi pont előterjesztője: Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter. Általános vita a lezárásig.)

A mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere. Általános vita a lezárásig.)

A kulturális örökségvédelemmel kapcsolatos egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Pintér Sándor  belügyminiszter. Általános vita a lezárásig.)

Egyes ingatlanok fővárosi önkormányzat részére történő átadásáról, valamint önkormányzatokat érintő egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Pintér Sándor  belügyminiszter. Általános vita a lezárásig. A törvényjavaslat egyes szakaszai sarkalatosnak minősülnek, ezért elfogadásukhoz a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges)

Egyes törvények pénzügyi jogok biztosával összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Általános vita a lezárásig.)

A Nemzeti Adó- és Vámhivatalról szóló 2010. évi CXXII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter. Részletes vita. A törvényjavaslat egyes szakaszai sarkalatosnak minősülnek, ezért elfogadásukhoz a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

Szerda

A Gazdasági Versenyhivatal 2011. évi tevékenységéről és a Versenytörvény alkalmazása során szerzett, a verseny tisztaságának és szabadságának érvényesülésével kapcsolatos tapasztalatokról szóló beszámoló (Szövege: PDF, előadója: Juhász Miklós, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke), és annak elfogadásáról szóló határozati javaslat. (A Gazdasági és informatikai bizottság önálló indítványa. Együttes általános vita a lezárásig.)

A köznevelési feladatot ellátó egyes önkormányzati fenntartású intézmények állami fenntartásba vételéről szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. A napirendi pont előterjesztője: Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere. Általános vita a lezárásig.)

Egyes szakosított szociális és gyermekvédelmi szakellátási intézmények állami átvételéről és egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat. (Szöveges PDF. A napirendi pont előterjesztője: Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere. Általános vita a lezárásig. A törvényjavaslat egyes szakaszai sarkalatosnak minősülnek, ezért elfogadásukhoz a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.) elfogadásukhoz a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

A választási eljárásról szóló törvényjavaslat. (Szövege: PDF. Lázár János, Kósa Lajos, Varga István, Patay Vilmos, Bábiné Szottfried Gabriella, Csóti György, Vitányi István, Ékes Ilona, Wittner Mária, Csöbör Katalin, Kőszegi Zoltán, Gulyás Gergely, Csizi Péter, László Tamás, Ágh Péter Fidesz-, Vejkey Imre KDNP-képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Lázár János. Újra-megnyitott részletes vita. Az országgyűlési képviselők felszólalására rendelkezésre álló időkeret: 4 óra 20 perc. Fidesz: 88 perc, KDNP: 42 perc, MSZP: 47 perc, Jobbik: 45 perc, LMP: 30 perc, függetlenek 8 perc. A törvényjavaslat egyes szakaszai sarkalatosnak minősülnek, ezért elfogadásukhoz a jelen lévő országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!