Parlament – Maratoni küzdelem!

Köztársasági elnököt választ a Tisztelt Ház. Lesz újra elnöke, alelnöke az Állami Számvevőszéknek is. Maratoni küzdelem. Parlamenti menetrend.

A Fidesz-KDNP Schmitt Pált, az MSZP Balogh Andrást, a Jobbik Morvai Krisztinát, az LMP pedig Sólyom László jelenlegi államfőt javasolta legfőbb közjogi méltóságnak. A köztársaságielnök-jelöléshez az alkotmány értelmében legalább 50 képviselő aláírására van szükség.  Az ajánló ívhez a Fidesz-KDNP 62, az MSZP 59, az LMP pedig frakciója 16 tagjának kézjegyét csatolta. A Jobbiknak sem sikerült kellő számú támogatót találniuk, 47 képviselőjük lévén, így csak szimbolikusnak tekintető a vágyakozásuk. Az LMP időközben bejelentette, hogy az MSZP jelöltjét, Balogh Andrást megfelelőnek tartják a köztársasági elnöki posztra. Az ajánlások érvényességéről a Házbizottság hétfőn délelőtt, soron kívüli ülésén foglal állást, hivatalos eredményét a plenáris ülésén jelentik be.

A választási ceremónia azonban kedden ebéd után kezdődik, az ajánlók ajánlásával, - majd 10-10 percben bemutatkoznak a jelöltek. Követi mindezt a titkos szavazás. Ha ez eredményes, vagyis az összes képviselő kétharmada igennel voksol valamelyik jelöltre, akkor az eredmény kihirdetése után a köztársasági elnök még aznap leteszi az ünnepélyes esküt

Eredménytelen szavazás esetén még aznap új ajánlást kell benyújtani, újabb, szavazási fordulót kell tartani, ahol ugyancsak az összes képviselő kétharmadának igen szavazatára van szükség, ahhoz, hogy az új köztársasági elnök letehesse az esküt. A jelenlegi parlamenti arányokat figyelembe véve valószínűsíthető, hogy már az első fordulóban, sikerül megválasztani az új elnököt, így nem lesz szükség a másik két fordulóra. (Ismételt eredménytelenség esetén - erre aligha van esély - a harmadik fordulót szerdán rendeznék, melyet újabb jelölés már nem előz meg, csak arra a két jelöltre lehet szavazni, akik a második fordulóban a legtöbb voksot kapták. Ebben a fordulóban a szavazatok egyszerű többségének elnyerése szükséges, tekintet nélkül a szavazásban részt vevők számára.)

Az Alkotmány értelmében a köztársasági elnök, akit az Országgyűlés öt évre választ - és e tisztségre legfeljebb egy alkalommal választhat újra - kifejezi a nemzet egységét, őrködik az államszervezet demokratikus működése felett. Ő a Magyar Honvédség főparancsnoka. Képviseli a magyar államot, a Magyar Köztársaság nevében nemzetközi szerződéseket köt, megbízza és fogadja a nagyköveteket és a követeket, kitűzi az országgyűlési képviselők, a helyi önkormányzati képviselők és a polgármesterek általános választását, valamint az európai parlamenti választás, továbbá az országos népszavazás időpontját, részt vehet és felszólalhat az Országgyűlés és az országgyűlési bizottságok ülésein, javaslatot tehet az Országgyűlésnek intézkedés megtételére, népszavazást kezdeményezhet.

Ő nevezi ki a miniszterelnök javaslatára a Magyar Nemzeti Bank elnökét, alelnökeit, a Gazdasági Versenyhivatal elnökét és a Magyar Nemzeti Bank elnökét. Kinevezi és felmenti az egyetemi tanárokat, megbízza és felmenti az egyetemek rektorait, kinevezi és előlépteti a tábornokokat, megerősíti tisztségében a Magyar Tudományos Akadémia elnökét, adományozza a törvényben meghatározott címeket, érdemrendeket, kitüntetéseket és engedélyezi viselésüket, dönt az állampolgársági ügyekben és gyakorolja az egyéni kegyelmezés jogát. A köztársasági elnök javasolja a miniszterelnököt és nevezi ki a kormányfő előterjesztése alapján a minisztereket, államtitkárokat. Az országgyűlési biztosokra, a Legfelsőbb Bíróság elnökére, a legfőbb ügyész személyére, illetve a költségvetési tanács egy tagjára is ő tesz javaslatot az Országgyűlésnek.

Az alkotmány szerint az államfő gondoskodik a törvények kihirdetéséről, de élhet a politikai vétó eszközével: "ha a köztársasági elnök a törvénnyel vagy annak valamelyik rendelkezésével nem ért egyet, azt aláírás előtt (...) megfontolás végett, észrevételeinek közlésével visszaküldheti az Országgyűlésnek". A parlament által újratárgyalt és elfogadott törvényt a köztársasági elnök köteles aláírni és öt napon belül kihirdetni.

Van lehetősége alkotmányos vétóra is. Ez azt jelenti, hogy az államfő a törvényt aláírás előtt véleményezésre megküldi az Alkotmánybíróságnak, ha valamelyik rendelkezését alkotmányellenesnek tartja. "Ha az Alkotmánybíróság - soron kívüli eljárásban - az alkotmányellenességet megállapítja, a köztársasági elnök a törvényt az Országgyűlésnek visszaküldi, egyébként köteles a törvényt aláírni és öt napon belül kihirdetni" - rendelkezik a jogszabály.

Sólyom László ötéves hivatali működése alatt 31 törvényt küldött vissza az Országgyűlésnek: beiktatása évében csak egyet, a pártingatlanokról szóló jogszabályt, a legtöbbet, szám szerint 13-at, 2009-ben küldte vissza. A jelenlegi Országgyűlés három elfogadott jogszabályt kapott vissza megfontolásra az államfőtől: a kormánytisztviselők jogállásáról, az alkotmánybírók jelölésével kapcsolatos alkotmánymódosításról és az ahhoz kapcsolódó Alkotmánybíróságról szóló jogszabály-változtatásról szólókat. (Göncz Árpád első ciklusában nem élt a politikai vétó lehetőségével, és második elnöki periódusa alatt is csupán kétszer küldött vissza törvényt az Országgyűlésnek, Mádl Ferenc hat alkalommal döntött így.)

Sólyom László 16 alkalommal fordult az Országgyűlés által hozott törvények ügyében az Alkotmánybírósághoz. A Taláros Testület majd minden alkalommal méltányolta a kifogásait. Beadványának köszönthetően - többek között - a köztársasági elnök megtagadhatja a kormány, illetve a miniszterelnök által az elé terjesztett kitüntetések adományozását, de indokolnia kell a döntését. (Az Alkotmánybíróság 2007 júliusában döntött erről, Sólyom László kezdeményezésére. Előzménye, hogy Gyurcsány Ferenc miniszterelnök levélben javasolta, hogy 75. születésnapja alkalmából tüntesse ki Horn Gyulát az ország érdekében végzett tevékenységéért. Ezt végül az államfő visszautasította, az erről szóló előterjesztést nem írta alá. Távolságtartását jelezte több alkalommal is, midőn nem fogott kezet - Fekete János, stb. - a szerinte érdemtelennek tartott kitüntetettel.)  

Sólyom László 2005 óta köztársasági elnökként 109 esetben élt az egyéni kegyelmezés jogával, míg 5.180 esetben - köztük  Zalatnay Sarolta kegyelmi kérvényét is - elutasította. A legtöbb kegyelmet 2006-ban adta, ekkor 26 kérelmet bírált el kedvezően. Idén például kegyelmet adott annak a borsodi házaspárnak, akiknek kiskorú veszélyeztetése miatt kellett volna egyszerre börtönbe vonulniuk két gyermekük iskolai hiányzásai miatt.

A leköszönő köztársasági elnök - a társadalmi elismerésen kívül -  minimum háromszobás, legalább 100 négyzetméteres zöldövezeti lakásra jogosult, amelyet ő és felesége is élete végéig használhat. Az otthon beszerzéséről a Köztársasági Elnöki Hivatalnak kell gondoskodnia. (Mádl Ferenc volt államfő például egy 160 négyzetméteres rózsadombi otthont, Göncz Árpád, a rendszerváltás utáni első elnök pedig 2000-ben egy 590 négyzetméteres budai villát kapott.) Ezt követően még 1 évig védi testőrsége, jogosult lesz havi másfél millió forintos fizetésre, két és fél évig kétfős titkárságra - irodával együtt -, és 5 éven át évi 30 ezer kilométert utazhat magáncélból is szolgálati autón.

Schmitt Pál államfővé választása esetén augusztus 5-éig, Sólyom László mandátumának lejártáig még ellátja a parlamentben a házelnöki feladatait. Kérdésre válaszolva közölte: köztársasági elnökké választása esetén lemond a MOB elnöki posztjáról is, mert az államfői szerep mellett semmilyen társadalmi megbízatást nem lehet ellátni.


Schmitt Pál

1942. május 13.-án Budapesten született. Elvégezte a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem belkereskedelem szakát, 1992-ben a Testnevelési Egyetemen doktorált, ugyanitt 1994-től címzetes egyetemi tanár. 1965-ben lépett be a Hungarohotels Vállalatba mint szállodai munkatárs. 1976-ban kinevezték az Astoria Szálló igazgató-helyettesévé. A turizmus berkeiből 1981-ben került ki, amikor a Népstadion és Intézményei főigazgatójává nevezték ki. 1983-ban az Országos Testnevelési és Sporthivatal elnökhelyettese lett.

A Magyar Olimpiai Bizottságban első fontos tisztségét 1983-tól töltötte be. Ekkor választották a testület főtitkárává. 1989-ben a testület elnöke lett, mely tisztségét a mai napig betölti. 1985 és 1990 között a Magyar Olimpiai Akadémia Tanácsának elnöke volt.

1983-ban beválasztották a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) tagjai sorába. 1991-ben a NOB végrehajtó bizottságának tagja lett, amely posztot 1995-ig, NOB-alelnökké történő megválasztásáig viselt. Erről a posztjáról 1999-ben távozott, amikor a NOB protokollfőnökévé választották, mely pozíciót a mai napig viseli. Emellett 1995 óta a NOB Sport és Környezetvédelmi Bizottságának elnöke is. 2001-ben indult a NOB elnöki posztjáért, a 4. helyen végzett. 2007 áprilisában Jacques Rogge elnök felkérésére átvette az ENSZ környezetvédelmi díját, „A Föld védelméért" díjat, amelyet a NOB-nak ítéltek.  A World Olympians Association elnöke 1999 és 2007 között.

2002-ben független jelöltként elindult az önkormányzati választásokon, Budapest főpolgármesteri címéért. Jelöltségéhez csatlakozott többek között a Fidesz és az MDF is. A második helyen végzett az SZDSZ által indított Demszky Gábor mögött, a szavazatok 35,85 százalékával. 2003-ban bejelentette, hogy belép a Fideszbe, majd ugyanebben az évben megválasztották a párt egyik alelnökének.

A 2004-es EP-választáson pártja listavezetője volt, azóta az Európai Parlament tagja és a Fidesz EP-delegációjának vezetője. Az EU-Horvátország Parlamenti Vegyes Bizottságba delegált küldöttség elnöke és a kulturális és oktatási bizottság első alelnöke. A bizottság 2007. szeptember 10-én nagy többséggel fogadta el „A sport szerepe az oktatásban" című Schmitt-jelentést.  2007. május 19-én, miután megválasztották a 2009-es EP-választásikampány vezetőjének, bejelentette, hogy visszalép a pártalelnöki poszt iránti jelöltségtől. A 2009-es EP-választáson ismét mandátumot szerzett, az Európai Parlament alelnöke 2009-2010-ben.

A 2010-es országgyűlési választásokon mandátumot az országos listáról szerzett a 2. fordulóban. 2010.május14.-e óta az Országgyűlés elnöke.

Lesz újra elnöke, alelnöke az Állami Számvevőszéknek is!

Hosszú idő után újra lehet elnöke és alelnöke az Állami Számvevőszéknek. (Kovács Árpád elnöki megbízatása 2009. december 9-én járt le, míg az alelnökeinek személyéről sem sikerült 2001 óta megállapodniuk a képviselőknek.) A jelölésre jogosult Számvevőszéki és költségvetési bizottság a Fidesz-KDNP által szorgalmazottak mellett foglalt állást: Domokos Lászlót a szervezet elnökének és Warvasovszky Tihamért pedig alelnökének javasolták.


Domokos László

1965-ben született, Békéscsabán. Nős. Egy gyermek édesapja. 1983-ban a békéscsabai Rózsa Ferenc Gimnáziumban érettségizett. 1988-ban Pécsett, a JPTE Közgazdaság-tudományi Karán okleveles közgazdaként fejezte be tanulmányait. 1991-ben a Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Továbbképző Intézetében szakközgazdász diplomát szerzett. 1990-1994 között Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzati Hivatalának gazdasági ügyekért felelős alpolgármestere. 1998-2002 között a Fidesz parlamenti frakciójának frakcióvezető-helyettese, a gazdasági kabinet vezetője. 2001-től a Magyar Országgyűlés Költségvetési és Pénzügyi Bizottságának alelnöke. A 2002. őszi önkormányzati választások eredményeként tagja lett a Békés Megye Képviselő-testületének, ahol a Gazdasági és Környezetgazdálkodási Bizottság elnökeként és a Fidesz frakció frakcióvezetőjeként dolgozott. 2006. május 30-tól a Költségvetési-, Pénzügyi- és Számvevőszéki Bizottság alelnöke.

1991-ben belépett a Fideszbe. 1992 és 1994 között a Fidesz Békés megyei, valamint az országos választmány tagja, 1996-tól a Békés Megyei Területi Választmány elnöke. Az 1994-es önkormányzati választásokon bejutott Békéscsaba képviselő-testületébe, ahol a Pénzügyi Ellenőrzési Bizottság elnöki tisztségét töltötte be, illetve ugyanekkor tagja lett a Békés Megyei Képviselő-testületnek, ahol frakcióvezető. 1998-ban a Szarvas központú választókerületben (Békés 5. vk.) országgyűlési képviselői mandátumot szerzett.. 2001-től a Magyar Országgyűlés Költségvetési és Pénzügyi Bizottságának alelnöke. 1998-2002 közötti időszakban a Békés Megyei Önkormányzat Közgyűlésének elnöke.

A 2002. évi országgyűlési választásokon ismét a szarvasi kerületben szerzett egyéni mandátumot; 2002 májustól ismét megválasztják a Parlament Költségvetési és Pénzügyi Bizottságának alelnökévé és az EU Integrációs Albizottságának elnökévé. A 2002. őszi önkormányzati választások eredményeként tagja lett Békés Megye Képviselő-testületének, ahol a Gazdasági és Környezetgazdálkodási Bizottság elnökeként és a Fidesz frakció frakcióvezetőjeként dolgozott.

A 2006. évi országgyűlési választásokon Békés megye 5. sz. választókerületében már az első fordulóban egyéni mandátumot szerzett. 2006. októberében az önkormányzati választáson Fidesz-KDNP-Gazdakörök jelölő szervezet listavezetője. A választás eredménye alapján Békés Megye Képviselő-testület elnökévé választják és a Fidesz-KDNP-Gazdakörök frakció frakcióvezetője. A 2010-es országgyűlési választásokon ismét egyéni mandátumot szerez Szarvas és térsége választókörzetben

Warvasovszky Tihamér

1950. július 19-én született Székesfehérváron. Nagyszülei és szülei is Székesfehérváron éltek. Két gyermek apja. 1968-ban Székesfehérváron, az  Ybl Miklós Gimnáziumban érettségizett, majd 1973-ban a Budapesti Műszaki Egyetemen kapott villamosmérnöki diplomát. Fiatal szakemberként a székesfehérvári Ikarus gyárban helyezkedett el. 1973-tól 1979-ig tervező mérnök, 1980-tól 1985-ig osztályvezető, majd 1986-tól 1987-ig az üzemfenntartási főosztály vezető-helyettese volt. Munka mellett 1976-ban mérnök-tanári képesítést, majd 1979-ben gazdasági-mérnöki kiegészítő diplomát szerzett. 1987-ben a városi tanács egyik elnökhelyettese lett. 1990-től a Fejér megyei Rendőr-főkapitányság gazdasági igazgatójaként dolgozott. 1993-ban megkapta a Magyar Köztársaság Érdemrend Tiszti Keresztjét.

Az 1994-es önkormányzati választásokon MSZP-SZDSZ támogatással mandátumot szerzett, a képviselőtestület és a megyeszékhely alpolgármesterének választották. Az 1998-as helyhatósági választásokon az Összefogás Székesfehérvárért Választási Szövetség pártonkívüli, független jelöltjeként indult, a választási szövetséget alkotó MSZP, az SZDSZ, a Nyugdíjas Párt és Fehérvári Polgárok Egyesületének támogatásával. 1998. október 18-án megválasztották Székesfehérvár polgármesterévé, azóta is ezt a tisztséget tölti be.

Az 1998. évi országgyűlési választásokon az MSZP Fejér megyei listáján jelölték; 2001. szeptember 24-én, Vancsik Zoltán halála után behívták a törvényhozásba. 2002. április 7-én, az első fordulóban képviselővé választották (Fejér 1. vk.). Május közepén az önkormányzati bizottságban kezdte meg törvényhozói munkáját. 2002. október 20-án másodszor is elnyerte Székesfehérvár polgármesteri tisztségét. A 2006. évi országgyűlési választásokon Fejér-megye 1. választókerületében egyéni mandátumot szerzett. 2006. május 30-tól az önkormányzati és területfejlesztési bizottság tagja. 2010-re olyannyira megromlott közte és pártja között a viszony, hogy bejelentette visszavonulását, és nem jelölteti magát a 2010-es parlamenti választásokon. Ezzel egyidőben az MSZP-ből is kilépett.

A Fidesz-KDNP azt reméli tőle, hogy „az Állami Számvevőszék alelnökeként alkalmas lesz arra, hogy „a közpénzügyek egy részeként az önkormányzati pénzügyek ellenőrzését is felügyelje"

Maratoni küzdelem

Hosszú napja lesz hétfőn az országgyűlési képviselők majd' tucatnyi törvényt zárnak le végszavazással, miközben a már beterjesztettek vitája is folytatódik. Borítékolni lehet, hogy a hogy az ülést vezető elnök, a végszavában, a múlt héthez hasonlóan, ismét „jó reggelt!" kíván mindazoknak, akik a végsőkig kitartanak. 

Az elfogadandó törvényjavaslatok között szerepelnek alkotmányt módosító indítványok is: az egyik az önkormányzati választásokhoz kötődik, nevesíti az alkotmányban az alpolgármesteri tisztséget, a másik az újonnan elfogadtatni tervezett médiaszabályokhoz kapcsolódik. Utóbbiban átírják a véleménynyilvánítás-, és sajtószabadságról szóló paragrafust. Rögzítik: a Magyar Köztársaságban mindenkinek joga van a véleménynyilvánítás és a szólás szabadságához, továbbá a közérdekű adatok megismeréséhez, valamint terjesztéséhez; a Magyar Köztársaság elismeri és védi a sajtó szabadságát és sokszínűségét; a demokratikus közvélemény kialakítása érdekében mindenkinek joga van a megfelelő tájékoztatáshoz a közügyek tekintetében. Kimondják azt is, hogy nemcsak a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény, valamint a sajtószabadságról szóló törvény elfogadásához van szükség a jelenlévő országgyűlési képviselők kétharmadának szavazatára, hanem a médiatartalmak alapvető szabályairól rendelkező törvény, továbbá a médiaszolgáltatások felügyeletéről szóló törvény elfogadásához is.

A médiacsomag egy másik eleméről is döntenek hétfőn: e jogszabály hozza létre a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságot, amelynek elnökét a miniszterelnök nevezi ki 9 évre.

Határozatot hoznak a 45 tagú, országgyűlési képviselőkből álló, az új alkotmányt előkészítő eseti bizottság létrehozásáról. A 45 tagú bizottságot, - amelybe a kormánypártok 30, az ellenzék 15 tagot delegálnának - értesüléseink szerint, Salamon László, a KDNP-frakció szakpolitikusa vezeti.

Részletes vitát folytatnak arról a költségvetés módosításról, amely a pártok állami támogatásából vonna el 15 százalékot.

Kedden az államfőválasztás mellett az előzetes tervek szerint napirenden lesz a polgári törvény (Ptk.) hatályba nem lépéséről szóló törvényjavaslat általános vitája, és a dokumentumfilmek nyilvánossága, az alkotói szabadság és az igazság megismeréséhez való jogok egyes kérdéseinek felülvizsgálatáról szóló országgyűlési határozati javaslat is.

Természetesen nem maradnak el a Tisztelt Házat leginkább színesítő műfajok, a napirend előtti felszólalások az interpellációk és a kérdések hangzatos felszólalásai sem.   

Hétfő

Az Állami Számvevőszék elnökének és alelnökének választása. (Az Állami Számvevőszék elnökének és alelnökének megválasztásához az országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.

Az Országgyűlés bizottságainak létrehozásáról, tisztségviselőinek és tagjainak megválasztásáról szóló 23/2010. (V.14.) OGY határozat módosításáról szóló országgyűlési határozati javaslat. (Jelöléstől függően!)

A Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Kósa Lajos, Rácz Róbert, Vitányi István (Fidesz) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Kósa Lajos. Határozathozatal. A törvényjavaslat elfogadásához az országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény és a polgármesteri tisztség ellátásának egyes kérdéseiről és az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 1994. évi LXIV. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Kósa Lajos, Rácz Róbert, dr. Vitányi István (Fidesz) képviselők önálló indítványa. Zárószavazás. A napirendi pont előadója: Kósa Lajos. A törvényjavaslat elfogadásához az országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

Az Alkotmány-előkészítő eseti bizottság létrehozásáról szóló országgyűlési határozati javaslat. (Balsai István, Lázár János (Fidesz) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Balsai István. Zárószavazás.)

A közbeszerzésekhez kapcsolódó kifizetési szabályok módosításáról szóló törvényjavaslat. (Bencsik János, Szatmáry Kristóf (Fidesz) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Szatmáry Kristóf. Határozathozatal.)

A Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Cser-Palkovics András, Rogán Antal (Fidesz) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója:  Cser-Palkovics András. Zárószavazás. A törvényjavaslat elfogadásához az országgyűlési képviselők 2/3-ának igen szavazata szükséges.)

A médiát és a hírközlést szabályozó egyes törvények módosításáról szóló törvényjavaslat. (Cser-Palkovics András, Rogán Antal (Fidesz) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója:  Cser-Palkovics András. Zárószavazás. Az Alkotmányügyi, igazságügyi és ügyrendi bizottság állásfoglalása alapján a törvényjavaslat egyes szakaszainak elfogadásához a jelenlévő országgyűlési képviselők 2-3-ának igen szavazata szükséges.)

A családok támogatásáról szóló 1998. évi LXXXIV. törvénynek, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvénynek a tankötelezettség teljesítésével összefüggő módosításáról szóló törvényjavaslat. (Kósa Lajos (Fidesz), Soltész Miklós (KDNP) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Kósa Lajos. Záróvita és a zárószavazás.)

A kulturális örökség védelméről szóló 2001. évi LXIV. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (L. Simon László (Fidesz) képviselő önálló indítványa. A napirendi pont előadója: L. Simon László. Szavazás a módosító javaslatokról.)

Az előadó-művészeti szervezetek támogatásáról és sajátos foglalkoztatási szabályairól szóló 2008. évi XCIX. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (L. Simon László, Dr. Puskás Imre (Fidesz) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: L. Simon László.  Szavazás a módosító javaslatokról.)

A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Hoffmann Rózsa (KDNP) képviselő önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Hoffmann Rózsa. Szavazás a módosító javaslatokról.)

Az érettségi vizsga és a felsőoktatási intézménybe való felvétel egyes szabályainak módosításáról szóló törvényjavaslat. (Pokorni Zoltán, Pósán László (Fidesz) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója:  Pósán László. Szavazás a módosító javaslatokról.)

Az egyszerűsített foglalkoztatásról szóló törvényjavaslat.  (Czomba Sándor, Font Sándor (Fidesz) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Font Sándor. Szavazás a módosító javaslatokról.)

A tisztességtelen piaci magatartás és a versenykorlátozás tilalmáról szóló 1996. évi LVII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. Szatmáry Kristóf, Horváth Zsolt (Veszprém) (Fidesz) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Szatmáry Kristóf. Szavazás a módosító javaslatokról.)

A köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2010. június 14-ei ülésnapján elfogadott, a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény módosításáról szóló törvény. (Záróvita és a zárószavazás.)

A köztársasági elnök által megfontolásra visszaküldött, az Országgyűlés 2010. június 14-ei ülésnapján elfogadott, Az Alkotmánybíróságról szóló 1989. évi XXXII. törvény módosításáról szóló törvény. (Záróvita és a zárószavazás.)

A nemzeti agrárkár-enyhítési rendszerről és a kárenyhítési hozzájárulásról szóló 2008. évi Cl. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Font Sándor (Fidesz) képviselő önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Font Sándor. Összevont általános és részletes vita, szavazás a módosító javaslatokról és a zárószavazás.)

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének éves jelentése, 2009. elfogadásáról szóló országgyűlési határozati javaslat. (A Számvevőszéki és költségvetési bizottság önálló indítványa. A napirendi pont előadója:  Farkas Ádám, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének elnöke Együttes általános vita a lezárásig és lehetőség szerint a határozathozatal.)

A sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól szóló törvényjavaslat. (Cser-Palkovics András, Rogán Antal (Fidesz) képviselők önálló indítványa. Általános vita a lezárásig.)

Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Rogán Antal (Fidesz), Latorcai János (KDNP) képviselők önálló indítványa. Általános vita a lezárásig.)

A Magyar Köztársaság 2010. évi költségvetéséről szóló 2009. évi CXXX. törvény módosításáról szóló törvényjavaslat. (Lázár János (Fidesz), Harrach Péter (KDNP) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Harrach Péter. Részletes vita.)

Az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény, valamint egyes kapcsolódó törvények módosításáról szóló törvényjavaslat. (Gulyás Gergely (Fidesz) és Lukács Tamás (KDNP) képviselők önálló indítványa. A napirendi pont előadója: Gulyás Gergely. Általános vita a lezárásig.)

Kedd

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2009. évi CXX. törvény hatályba nem lépéséről, valamint az ezzel összefüggő törvénymódosításokról szóló törvényjavaslat. (A napirendi pont előadója: dr. Navracsics Tibor, közigazgatási és rendészeti miniszter. Az általános vita megkezdése.)

A köztársasági elnök megválasztása. (Orbán Viktor, Lázár János (Fidesz), Harrach Péter (KDNP) képviselők, valamint a támogató képviselők ajánlása. Mesterházy Attila (MSZP) képviselő, valamint a támogató képviselők ajánlása. Az Alkotmány értelmében a köztársasági elnök jelöléséhez legalább 50 országgyűlési képviselő ajánlása szükséges. Az ajánlások érvényességéről a Házbizottság 2010. június 28-ai (hétfői) soron kívüli ülésén foglal állást. Titkos szavazás. A jelöltek meghallgatása. Eredményes választás esetén: a köztársasági elnök ünnepélyes eskütétele. Eredménytelen választás esetén: a választás második fordulójának elrendelése: 2010. június 29. 18 óra. Az új ajánlások benyújtási határidejének bejelentése: 2010. június 29. 16 óra. A Házbizottság ülésének összehívása az ajánlások érvényességének megállapítása érdekében: 2010. június 29. 16.15 óra. A választás második fordulója 18 óra. Titkos szavazás. Eredményes választás esetén: a köztársasági elnök ünnepélyes eskütétele. Eredménytelen választás esetén, harmadik forduló: szerdán 10 óra.)

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2009. évi CXX. törvény hatályba nem lépéséről, valamint az ezzel összefüggő törvénymódosításokról szóló törvényjavaslat. (A napirendi pont előadója: Navracsics Tibor, közigazgatási és rendészeti miniszter. Az általános vita folytatása és lezárása.)

A dokumentumfilmek nyilvánossága, az alkotói szabadság és az igazság megismeréséhez való jogok egyes kérdéseinek felülvizsgálatáról szóló országgyűlési határozati javaslat.  (L. Simon László, Menczer Erzsébet (Fidesz), Karvalics Ottó (KDNP) képviselők önálló indítványa. Általános vita a lezárásig.)

Szerda

A köztársasági elnök megválasztása, és eskütétele, ha úgy alakul. (Titkos szavazás.) 

Bartha Szabó József


Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!