Forrás: MTI
Lemondott a Bankszövetség elnöki tisztéről Felcsuti Péter. Döntését azzal indokolta, hogy nem ért egyet a Bankszövetség néhány meghatározó tagjának véleményével.
A Raiffeisen Bank vezérigazgatója lemondásával kapcsolatban úgy fogalmazott: „A bankszakma egyes stratégiai kérdéseiben képviselt álláspontom jelentősen eltér a bankszövetség néhány meghatározó tagjának véleményétől.”
A közleményből az nem derül ki, hogy a bankok magatartási kódexével kapcsolatos-e a véleménykülönbség. Felcsuti Péter nem kívánt semmit hozzátenni a szűkszavú közleményhez. A Magyar Bankszövetség testületi ülése 2008. április 25-én választotta elnöknek 3 évre Felcsuti Pétert. Az előző elnök, Erdei Tamás, aki 12 évig töltötte be ezt a tisztséget, mandátumának lejárta után nem kívánta újra jelöltetni magát a posztra.
Az 1989-ben megalakult bankszövetség szakmai érdekképviseleti szervezet, amelynek jelenleg 44 bank és pénzintézet a tagja – olvasható a szövetség honlapján. A szövetség legmagasabb fóruma a testületi ülés, amelyen minden tagbankot az első számú vezetője képvisel egy szavazati joggal. A testületi ülés választja meg három évre az elnökség tagjait az ügyek operatív vitelére. A Bankszövetség elnöke dönthet és intézkedhet a testületi ülések közötti időszakban az elnökség hatáskörébe tartozó, de nem halasztható kérdésekben.
Az elnök tartja a kapcsolatot az állami szervezetekkel, a társadalmi és más érdekképviseleti szervekkel, és a nemzetközi szakmai szervezetekkel. A bankszövetség szakértők bevonásával rendszeresen részt vesz mindazon törvények, jogszabályok, programok kidolgozásában, véleményezésében és egyeztetésében, amelyek közvetve vagy közvetlenül érintik a bankszektort. A szövetség véleményezi a Magyar Nemzeti Bank monetáris szabályozásának tervezetét, és szorosan együttműködik a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletével. A szövetség az 1999-es etikai kódex helyett 2008 áprilisában újat fogadott el, amelynek betartásán az etikai bizottság őrködik. A bankszövetség tagjaira nézve kötelező érvényű etikai kódex célja az – olvasható a szövetség honlapján –, hogy a tagok az egymás közötti kapcsolataikban, az üzletvitelükben és a pénzügyi szolgáltatásaik nyújtása során az ügyfelek érdekeit szem előtt tartva tisztességes, etikus magatartást tanúsítsanak.