Forrás: MNO, MTI
Nem csak a fékek hibái miatt utasította vissza a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) múlt pénteken az Alstom-metrókocsik típusengedélyének kiadását. A járművet irányító szoftver sem működött megfelelően, és több a hatóság által kért dokumentációt sem nyújtott be az Alstom.
Az Index.hu-n hétfőn megjelent NKH-döntés részletes indoklásában az olvasható, hogy a Metropolis típusú Alstom-kocsiknak nincs két, különálló fékrendszere (ahogyan ezt a magyar jogszabályok előírják), és a biztonsági fék nem minden esetben működik megfelelően, emiatt a fékút megnövekedhet. A menetszabályozó kar sem megfelelő, mert nem gátolja meg a jármű véletlen elindítását.
Emellett a vezetőfülke kialakítása sem szabályszerű, nincs visszajelző az akkumulátor feszültségéről, és a vezető előtti kijelzőn megjelenő feliratok nem minden esetben magyar nyelvűek. Az NKH kifogásolta azt is, hogy az utastérben lévő, a közlekedés biztonságát alapvetően befolyásoló műszerek szekrényeit illetéktelenek is könnyen kinyithatják.
Az Alstom ezek mellett nem adott be dokumentációt a biztonságtechnikai elemzésekről, egyes felhasznált anyagok tűzvédelmi alkalmasságáról és a korábban már elfogadott, a járművön végrehajtott módosításokról sem. A kezelési kézikönyvben hibásak voltak az ábrák, a kezelőszervek leírása nem volt egységes, egyes dokumentumokban pedig az ábrák olvashatatlanok voltak.
Az NKH szerint rendkívüli esemény során, ha az álló jármű műszerei azt jelzik, hogy a szerelvény mozog, akkor az ajtók a járművezető beavatkozása nélkül nagyon nehezen nyithatók, illetve az alagútban erre nincs lehetőség, csak a peronokon. A jármű elején elhelyezett menekítőajtó ebben az esetben nem használható, mivel zárva marad. Ezzel az utasok menekítése az alagútban nem lenne lehetséges.