Forrás: MHO
A vasútvonalak bezárásakor a kormány azt közölte az emberekkel, hogy vonat helyett busszal juthatnak majd el utazási céljukhoz. Most azonban – az alacsony kihasználtságra hivatkozva – a minisztérium „módosítja a buszjáratok közlekedési rendjét”. Vagyis egyes településeken elsorvasztja a buszjáratokat is. Valószínűleg lesz olyan falu, amelynek lakói saját jármű híján teljesen elszigetelődnek a külvilágtól.
Pontosan ugyanazt teszi a vasútvonalak leállítása után a kormány, mint 2007-ben. A bezárt mellékvonalakon a vonatokat helyettesítő autóbuszok zöme akkor is előbb üresen közlekedett a rosszul szervezett menetrend és a csatlakozások miatt, majd lassan megszűntek a buszjáratok is nyilatkozta a Magyar Hírlapnak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE ) alelnöke.
Dorner Lajos kijelentette: azon egyáltalán nem lehet csodálkozni, hogy a vonatokat kiváltó autóbu¬szok alacsony kihasználtsággal vagy üresen közlekednek, hiszen a járatok menetideje esetenként kétszer vagy háromszor hosszabb, mint korábban a vonaté volt, és a csatlakozások sincsenek megoldva. Ilyenformán a kistérségben lakók előbb-utóbb vagy a saját gépkocsijuk használatára kényszerülnek – ha van autójuk –, vagy pedig egyáltalán nem tudnak utazni, így kiszorulnak a közösségi közlekedésből.
Az alelnök hangsúlyozta: az elmúlt húsz évben ilyen kártékony közlekedési kormányzata nem volt az országnak. A közösségi közlekedés színvonala leginkább azért romlik, mert a közlekedési tárca szerint ami nem gazdaságos, azt nem szükséges ellátni. El kellene jutni odáig, hogy a közösségi közlekedés közüzem.
Fónagy János, a Fidesz országgyűlési képviselője a Magyar Hírlapnak elmondta: a közösségi közlekedés fenntartása nem elsősorban gazdasági kérdés, bár a kormányzat üzleti vállalkozásként tekint az ezen a területen tevékenykedő szolgáltatókra. A politikus szerint a busz is leginkább ott jár, ahol ez üzlet, s ez tükröződik a kormány elképzeléseiben, a tervezett újabb járatritkításokban.