Hollik István: csökkenthető-e az 59 milliárd forint visszafizetendő támogatás?

Ma hallgatták meg Tarlós István, főpolgármestert az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) által a 4-es metró beruházásról készített jelentés kapcsán. Mindent megtesznek, hogy le lehessen faragni abból az 59 milliárd forintból, amit Magyarországnak vissza kell fizetnie – mondta Tarlós István az Országgyűlés gazdasági bizottságának hétfői ülésén Hollik István, KDNP-s képviselő kérdésére válaszolva.


Tarlós István főpolgármester (k) az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) által a 4-es metró beruházásról készített jelentésről szóló meghallgatásán az Országgyűlés gazdasági bizottságának ülésén az Országházban 2017. március 6-án. (Fotó: Bruzák Noémi – MTI)

Az Országgyűlés gazdasági bizottságának hétfői ülésén, az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) beruházásról készült elmarasztaló jelentéséről szóló meghallgatásán a főpolgármester kiemelte: a tartalmilag kedvezőtlen szerződések miatt korábban a BKV és a számvevőszék is tett feljelentéseket.

A beruházásnak négy vagy öt módosítása volt, ezekben szabott határidők közül egyet sem tartottak be. Az OLAF-jelentésben szereplő valamennyi, az unió által különösen kifogásolt nagy közbeszerzési szerződést – példaként az Alstom-, a Bamco-, a Siemens-szerződést említette – a 2006-os választások előtt bonyolították, a 36 legsúlyosabb OLAF-észrevétel esik erre az időszakra – mondta. A jelentésben a 2010 utáni időszakról egy észrevétel van, pedig 2015-ig vizsgálták az eseményeket – hangsúlyozta. Hozzátette: 2010 előtt egyetlen metrószerződést sem látott a fővárosi közgyűlés, azokat nem vitték közgyűlés elé.

Az ügyben az elmúlt hetekben elhangzott állításokkal kapcsolatban kiemelte: valótlan állítás volt, hogy 2011 januárban a beruházás 373 milliárdos költsége, mert az nem tartalmazta a kötelező kötelezettségvállalásokat – M1-M7 közös bevezető, parkolók – mintegy 15 milliárd forint értékben. A többletköltségek a 2004-2009 között szerződések nem teljesítéséből származtak, azokat a közgyűlés jóváhagyta. A teljes bekerülési költség 406 milliárd forint lett – mondta.

Tarlós István a teljes korábbi fejlesztési stratégiát elhibázottnak nevezte, és rámutatott: az elmúlt 6 év alatt több nagyberuházás történt Budapesten, mint amennyi az előtte lévő 10-15 évben.

Hollik István, kereszténydemokrata képviselő arra kérdezett rá, hogy csökkenthető-e az 59 milliárd forint, amit vissza kell fizetni. Tarlós István elmondta: nem biztos, hogy ennyit kell visszafizetni, és mindent megtesznek, hogy le lehessen faragni ebből, minden forintért harcolni fognak.

Bánki Erik kifejtette: az elkövetett jogsértések miatt súlyos többletköltségek keletkeztek, a jelentés szerint 67,5 milliárd forint értékben. Megköszönte a közgyűlés munkáját, amivel ezt már 30 milliárd forinttal csökkentette.


Bánki Erik, a testület fideszes elnöke (j) és Tarlós István főpolgármester nyilatkozik a sajtónak az Országgyűlés gazdasági bizottságának ülése után az Országházban 2017. március 6-án. A főpolgármestert az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) által a 4-es metró beruházásról készített jelentés kapcsán hallgatták meg az ülésen. (Fotó: Bruzák Noémi – MTI)

A testület egyhangúan támogatta a jövedéki adóról szóló törvény módosításáról szóló törvényjavaslat tárgysorozatba vételét, és elutasította a 24 órás autópálya-matrica bevezetéséről szóló javaslat tárgysorozatba vételét.

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!