<p>kdnp.hu</p><p>Forrás: index.hu, nepszava.hu</p>
A jelenleginél lényegesebb több figyelmet érdemelnek a BKV új vezérigazgatójának, Kocsis Istvánnak tervei.
A korábban a Paksi Atomerőművet, nemrég pedig még a Magyar Villamos Műveket vezető gépészmérnök vezette a Horn-kormány nagy privatizációit. Az ÁPV Rt-nél az Index írása szerint Kocsishoz tartozott a teljes energetikai szektor eladása: az áramszolgáltatók és az erőművek is.
Kocsis 1997 végén távozott az ÁPV-től és az RWE nevű német energetikai cég munkatársa lett. Ez a cég vásárolta meg többek között a Mátrai Erőművet. Eddigre pont lejárt a kétéves összeférhetetlenségi idő, mégis sokan furcsán tekintettek arra a döntésre, hogy ahhoz a céghez megy, aminek korábban állami vállalatokat adott el írja az hírportál.
A néhány nappal ezelőtt kinevezett BKV vezér elképzeléseit a Népszava írása foglalta össze, amely szerint Kocsis túl központosítottnak ítéli meg a jelenlegi viszonyokat – miközben dícséri elődjének éppen ezt hozó reformintézkedéseit –, ezért szétdarabolná a vállalatot. Az ágazatokat önálló részvénytársaságba szervezné. Külön a metrót, a buszt, a villamost, a HÉV-et, létrehozna egy Turisztikai Zrt.-t, egy a karbantartást végző, egy adósságkezelő leánycéget valamint egy ingatlankezelő alapot. Azt viszont nem tudni, hogy például a troliközlekedést melyik venné át.
A Népszava megjegyzése szerint nem kis megrökönyödés váltott ki, hogy az új vezérigazgató a millenniumi földalattit a turisztikai leánycégbe integrálná, melyben ráadásul csak kisebbségi tulajdonosi szerepet szán a BKV-nak, mivel a siklót, a libegőt és a fogaskerekűt is tartalmazó „csomagba" a „legkönnyebb külső forrást bevonni”.