A Pápa 3 kívánsága a hegyoldalnyi fényfenyőnél

A „leg”-ek listájára új szereplő iratkozott fel. Az itáliai Perugia tartomány Gubbio város Ingino nevű hegyének az oldalán áll december 7. óta az a fényforrásokból épített karácsonyfa, ami fehér, zöld, kék és barnás-piros spotjaival igazi decemberi látványosság. A „nagy attrakciót”, ahogyan a la Stampa újság nevezi, maga XVI. Benedek pápa kapcsolta be a vatikáni televíziós központ közvetítésével a pápai rezidenciából. S mint a mesében, mielőtt a fényeket felgyújtotta, három karácsonyi kívánságát is megfogalmazta és bejelentette. E két különlegességről tudósítunk az alábbiakban. Forrás:  LaStampa.VaticanInside.it; catholicnews.com; mid-day.com; catholicworldreport.com.

Ilyen sem volt még – hegyoldalnyi fényfenyő

Valóban a világrekordok Guiness-könyvébe illő az a fényfenyő alkotás, amit az olasz találékonyság és a csúcstechnika, s az ünnepvárás és „fényesítés” összesített ereje hozott létre lenyűgöző monumentalitással. A „technophile”-nek, azaz a technikát kedvelő pápának titulált egyházfő pápai lakosztályának irodai asztalán elhelyezett virtuális gombbal gyújtotta fel a hegyoldalnyi fényfenyő spotjait december 7-én koraeste. A gubbioi hegyoldalra „fekvő” világító fenyő sziluettjét 260 spotlámpa rajzolja ki, a sziluett által körülhatárolt belső felületet 270 színes lámpa fénye ragyogja be. A fényforrásokat és az elektromos forrást összekötő vezetékek hossza 8 500 méter, 1350 villásdugóval és foglalattal. A fényfenyő fogyasztása 35 kilowatt. A csúcson ragyogó „bethlehemi csillaghoz” 200 izzót használtak fel, helyigénye ezer méter. A Karácsonyfa Bizottság vezetője, Danilo Sannipoli elmondta, hogy a város lakóiban már 1980-ban megfogalmazódott a világ legnagyobb fényfenyője megalkotásának a gondolata, de a technikai és a pénzügyi feltételek biztosításával 2011-ig kellett várni.  Gubbio városában már korábban is állítottak fel fényfenyőt, de korántsem ilyen méretben – mondja Matteo Fumanti polgármester. A hegyoldalnyi látványosságot az arra járók 2012. január 10-ig csodálhatják meg a Monte Ingino oldalán. Az olasz posta már 1990-ben megjelentetett  egy bélyeget, melyen a felirat a világ legnagyobb karácsonyfája terveinek tíz évvel azelőtti megszületésére emlékeztetett.

„Mielőtt felkapcsolom a fényeket…” – kezdte a pápa sorolni három kívánságát

Mielőtt a fényfenyőt működésbe hozta az egyházfő, televízión keresztül mondott üzenetében megfogalmazta kívánságait is. Mint a mesében, de nagyon is mindennapi hangsúllyal és fontos kérésekként hangzottak ezek. Ha feltekintünk a fára, és a városképet uraló bazilikára, akkor „valóban felemeljük szemünket, fel az ég felé és Isten világa felé”.

„Első kívánságom, hogy tekintetünk, gondolataink és szívünk ne maradjon odaszegezve ennek a földi világnak a horizontjához, anyagi dolgainkhoz, hanem úgy, amint ez a fa is felfelé mutat, mi is  irányítsuk gondolatainkat Isten felé. Isten sohasem feledkezik meg rólunk, de most azt kérdezi: vajon mi nem feledkeztünk-e meg Őróla”. Majd hozzátette a pápa: Jézus születése, illetve Ő maga az, aki világosságot hoz nekünk, pontosabban Ő az igazi világosság, aki átragyog mindent. Ez a nagy fa, aminek fényeit mindjárt bekapcsolom, ragyogjon Gubbio fölött, s világosítsa meg az éjszaka sötétjét ott is.

Második karácsonyi kívánságát így fogalmazta meg XVI. Benedek: Nekünk is szükségünk van fényre, ami megvilágítja előttünk életünk ösvényét, és reményt ébreszt, kiváltképpen olyan időszakban, amikor nagyon súlyosnak érezzük a nehézségeket, a problémákat, az áldozatot, amit hoznunk kell, s az az érzésünk, hogy belezuhanunk a sötétség völgyébe. De miféle fényforrás hozhat igazi világosságot, ami beragyogja a  szívünket és igazi, reális reményt ad? Ez a Gyermek fénye, akiért karácsony van, aki szegényen, egyszerű pólyában fekszik előttünk. De Ő az Úr is egyben, aki közel van mindnyájunkhoz. Megkérdez minket most is: befogadjuk-e Őt az életünkbe, akarjuk-e Őt, bízunk-e Benne, érezzük-e jelenlétét, azt, hogy társul akar szegődni hozzánk, táplálni és segíteni akar minket?

A harmadik karácsonyi kívánság, „ajándékkérés” elején a pápa arra utalt, hogy ez a fényfenyő sok-sok lámpácskából áll össze. „Végül azt kívánom, hogy mindenki ragyogjon bele némi fényt abba a környezetbe, ahol él: családjára, munkájára, szomszédjára, városára. Mindnyájan legyünk fényforrásokká azoknak, akik mellettünk élnek. Hagyjuk magunk mögött az önzést, ami olyan gyakran zárja be a szívünket, s ezért csak magunkra gondolunk. Nagyobb figyelemmel forduljunk egymáshoz, hogy jobban tudjunk szeretni. A jóság legkisebb gesztusa olyan, mint egy lámpácska ezen a nagy fenyőn. Együtt a többi lámpácskával fényességet tudunk gyújtani az éjszakai sötétben, még a legsötétebb éjszakában is” – fejezte be három jókívánsága sorolását XVI. Benedek pápa a gubbioi óriási fényfenyő bekapcsolása előtt a Vatikánból sugárzott üdvözlő beszédében. Ezekkel a jókívánságokkal mi protestánsok is teljes szívvel egyet tudunk érteni! S ez már a karácsony Krisztusának nagy ajándéka.

Írta: Dr. Békefy Lajos

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!