Ennél sem többet, sem kevesebbet nem lehet írni arról, hogy az iráni síita bíróság 10 évre elítélte és további két év száműzetéssel sújtotta azt a baptista lelkészt, akit már egyszer, 2010-ben bíróság elé állítottak. Akkor a vád az volt ellene, hogy az iszlámtól elhajolt, azaz áttért keresztyén hitre, illetve nem iszlám tanokat terjesztett. Akkor több éves huzavona után kötél általi halálra ítélték, majd az intenzív nemzetközi tiltakozás, közel 3,2 millió protestáló twitter és e-mail, levél hatására az Ayatollah nem írta alá a kívégzési parancsot. 2012 szeptemberében szabad lábra engedték Nadarkhanit. Visszatérhetett családjához és gyülekezetéhez. 2017. nyár elején ismét letartóztatták, most a vád ellene: a keresztyén tanok és a keresztyénség eredményes terjesztése és egyre több házi gyülekezet létrehozása.
(Forrás: http://www.tt.com; www.pro-medienmagazin.de; www.igfm.de/;
www.idea.de; www.christenverfolgung.org; https://opposition24.com)
"A nemzet biztonságának veszélyeztetése"
A Nemzetközi Társaság az Emberi Jogokért (IGFM) közlése szerint Nadarkhani lelkész ügyvédjének lehetősége van arra, hogy a július 6-án meghozott ítélet ellen legalább is papíron fellebbezzen, amie 20 nap áll rendelkezésére. Az Iráni Iszlám Köztársaság bírósága arról ismert – közli az IGFM –, hogy nem nagyon foglalkoztatja, befolyásolja őket a nemzetközi jog, de még az iráni jogrend sem. Az egyik legkeményebb vád, amit Nadarkhanival, s az időközben letartóztatott iszlám konvertitákkal, társaival szemben felhoznak, ez: „a nemzet biztonságának veszélyeztetése”. Az iráni lelkész családjával, gyülekezeti közösségével együtt a Kaszpi tenger melletti észak-iráni városban, Rasht-ban él. Amennyiben végérvényessé, megfellebbezhetetlenné válik, tehát jogerőre emelkedik ítélete, akkor tíz év után 2 évi száműzetés vár rá, az ország egyik legdélibb városában, Nikshaban, pontosan 2000 kilométerre családjától és gyülekezetétől. Társai közül hárman 80 korbácsütésben is részesültek, mivel az úrvacsoraosztáskor bort mertek fogyasztani.
Eredményes misszióért előbb kötél általi halál, majd 10 év börtön
Az iráni síita vád szerint egyik "bűncselekménye" a lelkésznek az, hogy a keresztyénséget eedményesen tejeszti. Hitünk szerint ennél nagyobb dícséretet nem is kaphat keresztyén ember, amikor mások szája dícséri meg őt Krisztushoz vezető szolgálatáért, még ha vád fomájában is hangzik ez most el. A legtöbb az lenne, amikor Urunk, akinek szeretetéről Nadarkhani is bizonyságot tett városában és az első börtönidőszakban is, és bizonyára most is, ítél majd így róla: "Jól vagyon jó és hű szolgám, kevesen voltál hű, sokra bízlak ezután; menj be a te uradnak örömébe" (Máté 25,21).
Miközben mást ítélnek, magukról is ítéletet mondanak az iráni bírák
Több minden is világosságra került, kiderült ennek az ítéletnek a kapcsán. Nevezetesen az, hogy sem a szunnita, sem a sííta irányú iszlám nem képes, s nem is akar túllépni saját árnyékán. Ami azt jelenti, meglehetősen intoleránsak más vallások, kivált a keresztyénség iránt. Újra indul a hányattatások, megalázások, a keresztyénellenesség körhintája Iránban? Egy ideig azt hittük, bennük több vallási tolerancia van. Minden csak átmeneti taktikázás volt? A korábbi elengedésre, vádejtésre jön a még szigorúbb megtorlás? Hogy milyen az iráni vallási bíráskodás igazi arca, arra rövidesen választ kapunk.
Első rabsága idején Nadarkhani azt írta a börtöncellából: imádkozzanak érte, ahogyan ő is imádkozik családjáért, gyülekezeti tagjaiért, de még a fogvatartókért is. Most az imádság és a reménykedés ideje van. Aztán majd meglátjuk, hogy az ítélet jogerőre emelkedésével vagy a vád ejtésével, esetleg az ítélet enyhítésével milyen ítéletet mond ki saját magáról az iráni vallási bíróság.
*
Youcef Nadarkhani első procedúrájáról az angusradio.ro honlapon részletes beszámolókat olvashatnak 2010 óta, tovább tematikus összeállítást e cikk szerzőjének könyvében, a Kereszttűzben.
Írja: Dr. Békefy Lajos
(Budapest, 2017.07.15. - gratisnews.hu)