Schanda Tamás: A kormány kiemelten támogatja a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését

A kormány kiemelten támogatja a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését, és azokat a programokat, amelyek ösztönzik az embereket a minél több, és minél biztonságosabb biciklizésre - mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.

Schanda Tamás (KDNP), az ITM parlamenti államtitkára

Kiemelte, a kormány 2010 óta mintegy 1500 kilométer kerékpáros útvonalat fejlesztett, Magyarországon jelenleg 9100 kilométer kerékpáros létesítmény található, ebből 5100 kilométer kerékpározásra kijelölt út, 4000 kilométer pedig önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút.
    
Hozzátette: a 2014-2020 közötti európai uniós fejlesztési időszakban jelentős projektek valósulnak meg összesen 200 milliárd forint értékben, ami 2100 kilométernyi önálló kerékpárút kiépítését, további 2100 kilométer kijelölését jelenti táblázással, felfestéssel a kisforgalmú közutakon. Ezeknek köszönhetően hamarosan több mint 6000 kilométer önálló kerékpáros létesítmény áll majd a biciklizők rendelkezésére Magyarországon, a teljes kerékpározható úthálózat hossza pedig a 15 ezer kilométert is meg fogja közelíteni 2030-ra.
    
Az ITM államtitkára példaként említette, hogy most zajlik a Tiszafüred-Poroszló kerékpárút kiépítése, amellyel a Tisza-tó teljesen körbetekerhetővé válik, továbbá tart a Balatoni Bringakör egyes szakaszainak fejlesztése és a Budapest-Etyek kerékpárút kiépítése.
    
Schanda Tamás hangsúlyozta, kiemelt figyelmet fordítanak a biciklizés népszerűsítésére, mivel a kerékpározásnak nagyon sok pozitív oldala van, környezetkímélő, hatékony közlekedési forma, amely egyben az egészségmegőrzést is szolgálja.
    
Utalt arra, hogy pár hete adták át a tárcánál a Kerékpárosbarát Település és Kerékpárosbarát Munkahely címeket a pályázatokon legjobb teljesítményt nyújtó önkormányzatoknak és cégeknek.
    
Az államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a szaktárca az idén is meghirdeti a Kerékpárral 7 határon át pályázatot, a héten megjelenő kiírásra egy vagy több napos, határátlépéssel együtt járó kerékpáros túraprogrammal lehet pályázni.
    
A kiírásra magyarországi, valamint határon túli egyesületek, közalapítványok, települési önkormányzatok vagy intézményeik pályázhatnak. A támogatásra 28 millió forint keret áll rendelkezésre, pályázatonként legfeljebb félmillió forint nyerhető el olyan költségekre, amelyek közvetlenül kapcsolódnak a programhoz, hozzájárulnak a kerékpáros rendezvény céljainak eléréséhez.
    
A pályázat célja, hogy népszerűsítsék a kerékpáros kirándulásokat, támogassák a határ két különböző oldalán élő magyar közösségeket, az idén, a Nemzeti Összetartozás Évében, a nemzetrészek szétszakításának 100. évfordulóján ennek különös jelentősége van - mondta Schanda Tamás.
    
Megjegyezte, a Kerékpárral 7 határon át pályázat évről évre egyre népszerűbb, az első esztendőben, 2015-ben 9 programot, 2016-ban 40, 2017-18-ban 47, míg 2019-ben már 66 rendezvényt szerveztek a civilek és az önkormányzatok a támogatás felhasználásával.

Schanda Tamás: A környezetvédelmet nem érdemes a napi politikai csatározások szintjére vinni

Schmuck Erzsébet (LMP) az Országgyűlésben megkésettnek és kevésnek, illetve látszatintézkedéseknek nevezte a kormány klímavédelmi akciótervét, amely szerinte „fényévnyi távolságra" lesz Magyarország 2050-ben a karbonsemlegességtől.

Schanda Tamás (KDNP), az ITM parlamenti államtitkára
    
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti államtitkára válaszában azt mondta, a környezetvédelmet nem érdemes a napi politikai csatározások szintjére vinni. A kormány cselekszik, míg az LMP átnevezi magát és azt gondolja ezzel már lépett előre - közölte, utalva ezzel arra, hogy az ellenzéki párt felvette nevébe a zöld jelzőt.
    
Szólt arról is, hogy 2010 óta 24 százalékkal csökkent az egy egységnyi GDP-re eső üvegházhatásúgáz-kibocsátás az országban. Elmondta, azt is atomenergia nélkül nem lehet elérni a karbonsemlegességet 2050-re.

Mennyibe kerül a Mátrai Erőmű megvásárlása?

Nunkovics Tibor (Jobbik) arra kérdezett rá az Országgyűlésben: mennyibe kerül a Mátrai Erőmű megvásárlása?
    
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára azt felelte: a kormány célja, hogy a stratégiai fontosságú energetikai eszközöket újra közösségi tulajdonba vonja, az energiabiztonság garantálása érdekébe. Hozzátette: a Mátrai Erőmű mind energiatermelési, mind munkaerőpiaci szempontból igen fontos.
    
A vásárlással az is megvalósul, hogy a mátrai lignitkincs a nyersanyag klímasemleges felhasználását biztosító technológiák segítségével a jövő számára is hasznosuljon.
    
Kijelentette: a vásárlásról a folyamat lezárultáig nem adhat információkat.

KKV-k támogatása

Demeter Márta (LMP) hangsúlyozta az Országgyűlésben: szerinte a kis- és közepes vállalkozásokat (kkv-k) kellene támogatnia a kormánynak, mert ezek több embert foglalkoztatnak, mint a külföldi multinacionális cégek és a néhány hazai nagytőkés tulajdonában lévő vállalatok. A kormánynak érdemben kellene csökkenteni a kkv-k terheit és támogatni a munkahelyteremtésüket - vélekedett.
    
Úgy látja, ma a magyar gazdaságban kiugró egyensúlytalanság van, hiszen szinte kizárólag a multinacionális vállalatokat és a hazai nagytőkés szereplőket tünteti ki támogatásokkal a kormány, miközben kevés támogatás jut a kkv-knek. Új egyensúlyi helyzetre van szükség a magyar gazdaságban, ehhez pedig ki kell alakítani a kkv-k célzott és hatékony támogatási rendszerét - jelentette ki.
    
Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára közölte: a magyar kkv-k jól teljesítettek az elmúlt években, kivették a részüket a gazdasági növekedésből és sikeresen tartották az iramot a nagyvállalatokkal, ami a kemény munkájuknak és a kormány támogatási programjainak közös eredménye. A kormány megbecsüli és minden lehetséges eszközzel segíti a kkv-ket - mondta.

Miért nem akadálymentesítették a zuglói vasútállomást?

Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára Tóth Csaba (MSZP) Országgyűlésbeli felvetésére válaszolva azt mondta, hogy a kormány 2010 után kezdte konszolidálni a MÁV adósságát, valamint megkezdte a vasútfelújítást.
    
A szocialisták romboltak, a mostani kormány pedig épít, ezért nem fair a számonkérés - jelentette ki. Megjegyezte, hogy a következő években negyven olyan alacsonypadlós motorvonat áll forgalomba, ami kielégíti a kor követelményeit.
 
A MÁV Zrt. tervezi a zuglói állomás teljes megújítását, az akadálymentes megközelítést egy új átjáró és egy lift biztosítja majd - közölte.
    
A választ a képviselő helyett a Ház fogadta el 109 igennel, negyven nem ellenében.

Fogadj örökbeegy keresztet!

Országos akciónk célja az utak mentén, a települések közterületein álló keresztek megmentése, felújítása és állaguk megóvása az utókor számára.

Ha Ön is szeretne részt venni az akcióban, az alábbi gombra kattintva tájékozódhat a Fogadj örökbe egy keresztet! program részleteiről!

Hosszúhetény
Hernádkércs
Bárdudvarnok
Sopron
Sopron
Sopron
Kisirtáspuszta
Magyarszerdahely külterület
Felsőörs
Lőrinci
Újnéppuszta külterület

Kérdése van? Írjon nekünk!

Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot!
Küldjön üzenetet munkatársainknak az alábbi lehetőségre kattintva!
Készséggel állunk rendelkezésére!